مدیر فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف توسعه و ارتقا زیرساخت آموزش های مجازی دانشگاه حکیم سبزواری شد.

دکتر بقائی نژاد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: ۲۴ میلیارد ریال از این اعتبار مالی، به تازگی صرف خرید تجهیزات زیر ساختی شامل اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال، تجهیزات زیر ساختی شامل یک دستگاه سرور پرقدرت نسل ۱۰با ۱۱۲ هسته پردازشی و ۱ترابایت حافظه، یک سوئیچ پرسرعت ۱۰Gbps و  ماژول های حافظه خریداری شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در روزهای ابتدایی سال نیز ۷ میلیارد ریال اعتبار صرف خریداری یک سرور نسل ۹ با ۹۶ هسته پردازشی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه و دیگر تجهیزات شد.

مدیر فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه گفت: با ورود و نصب علاوه بر افزایش بیش از ۱۰۰% توان پردازشی و زیرساخت مرکز داده دانشگاه، پایداری و قابلیت اطمینان ارائه سرویس های دانشگاه نیز بهبود یافت

این مقام مسئول اظهار داشت: با نصب و پیکره بندی ده ها سرویس مجازی و طراحی معماری توزیع شده برای سرویس های آموزش مجازی امکان ارائه خدمات برخط مطلوب تر و همچنین گسترش آن میسر شده است.

دکتر بقائی نژآد با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه به طور میانگین در طول روزهای کاری هفته تعداد بیش ۵۰۰۰ کاربر در بیش از ۳۰۰ کلاس مجازی بر بستر آموزش مجازی دانشگاه شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: این رقم در روزهای میانی هفته که تراکم کلاسه بیشتر است این تعداد به بیش از ۶۰۰۰ کاربر و ۴۰۰ کلاس نیز می رسد.

مدیر فناوری دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم که حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه توانسته باشد رسالت خود در این برهه زمانی و بحران به وجود آمده ایفا کرده باشد، افزود: در پایان لازم است که از تلاشهای مسئولانه و دلسوزانه کلیه همکاران و کارشناسان حوزه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.