طرح پایش و بررسی نحوه شیوع و گسترش کرونا در سکونت گاههاى روستایی سبزوار و نیاز سنجی در جهت کنترل آن با محوریت دانشکده جغرافیا و علوم محیطى و همراهی فرمانداری ویژه سبزوار انجام می شود.

 

دکتر صفایی عضو هیات علمى برنامه ریزى توسعه روستایی دانشگاه حکیم سبزواری و سرپرست اجرایی این طرح به روابط عمومى دانشگاه گفت: این طرح با هدف شناسایی وضع موجود شیوع بیمارى کرونا در مناطق روستایی شهرستان و تهیه نقشه راه علمى و اجرایی جهت برنامه ریزى وکنترل بیمارى و شناسایی نیازهاى اساسی ساکنان مناطق روستایی شهرستان، از هفته گذشته آغاز شده است.

 

 دکتر صفایی افزود: این طرح با پیگیری هاى دکتر قلیچی پور رئیس دانشکده جغرافیا و علوم محیطى و پس از موافقت فرماندار محترم و ریاست  ستاد شهرستانى مقابله با کرونا و با تکیه بر توان علمی و منش اخلاقى همکاران این دانشکده انجام می شود.

 

وی افزود: در همین راستا جلسه توجیهى طرح در فضاى مجازى با آقایان دکتر فیض آبادی و دکتر نصرآبادی معاونین فرماندارى سبزوار برگزار و پرسشنامه اولیه طرح جهت جمع آورى اطلاعات پایه از طریق دهیارى های سطح شهرستان تهیه و با کمک همکاران بخش سنجش از دور دانشکده در قالب اپلیکیشن ارسالی به دهیاری ها  آماده و در اختیار فرماندارى قرار گرفته است تا بر اساس ان،مقدمات طرح ایجاد بانک اطلاعات جامع نیز شکل گیرد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه اپلیکیشن طرح توسط اعضای هیات علمی دانشکده جغرافیا طراحی شده است، ادامه داد: به محض دریافت اطلاعات،کار طراحى و تهیه نقشه هاى پایه به شکل  فنى انجام و نقشه راه پایش و تامین نیازمندی هاى جامع آموزشى، اجتماعى، فرهنگى و حمایتى این مناطق به ستاد شهرستانى اعلام خواهد شد.

 

دکتر صفایی با بیان اهمیت سرعت عمل و دقت و شفافیت عملکرد دهیاران در تهیه این دیتا بیس کاربردى، اظهار امیدوارى کرد که این طرح، گامى هر چند کوچک در مهار و کنترل شیوع این بیمارى در منطقه داشته  و مقدمه اى براى ایجاد بانک اطلاعاتى و تهیه دیتا بیس طرحهاى عملکردى دانشگاه حکیم سبزوارى در زمینه حل مسائل و مشکلات روستایی منطقه باشد.