آیین تودیع و تکریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی خواه به‌عنوان رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدی مدیریت منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مقیسه امام حمعه سبزوار، سرپرست فرمانداری سبزوار، مسولین شهرستان و هیئت‌رئیسه دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ابتدای این مراسم با اشاره به تلاش های وافر و دلسوزانه حجت الاسلام خاتمی و رویکرد صمیمانه و دلسوزانه ایشان نسبت به دانشجویان و همکاران، گفت: ویژگی های ممتاز اخلاقی و معنوی حجت الاسلام خاتمی ایشان را به عنوان یک شخصیت محبوب، ملجا و مرجع مسئولین، کارکنان و دانشجویان قرار داده بود.

دکتر مولوی در ادامه ضمن تکریم از حجت الاسلام دکتر خاتمی برای حجت الاسلام ایمانی خواه در سمت مسول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه حجت الاسلام میر احمدی مدیریت منابع انسانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری ماه صفر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئولیت روحانیت در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند روحانیت در دانشگاه باید مامن، نقطه امید و تسلی دانشگاهیان باشند.

حجت الاسلام میر احمدی ادامه داد: حضرت آقا می فرمایند روحانی دانشگاهی سه ویژگی را باید داشته باشد، نخست اینکه دانشگاه و دانشگاهی را بشناسد، دوم اینکه به دانشگاه و دانشگاهی علاقمند باشد و سوم اینکه بداند که هر سخن و هر رفتارش اثر گذار است.

حجت الاسلام میر احمدی با تاکید بر اینکه اشتغال در نهاد مقام معظم رهبری، مسئولیت دینی است و کار اداری نیست، اظهار داشت: فرصت خدمت در مجموعه ارزشمند نهاد مقام معظم رهبری غنیمت ایمانی ماست و روحانیونی  که این مسئولیت را می‌پذیرند قدر این داشته معنوی را بسیار خوب می دانند.

حجت الاسلام میر احمدی در ادامه با اشاره به تلاش ها و فعالیت های جهادی حجت الاسلام ایمانی خواه در مسئولیت خود در استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد ایشان با همان روحیه جهادی و پرتلاش در سمت جدید خدمت کنند.

حجت الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ارزش نظام اسلامی به اقامه ارزش ها در همه ابعاد آن است، گفت: حوزه و دانشگاه نهادهایی هستند که می توانند در جامعه خصلت های شایسته و فرهنگ مناسب اسلام و انقلاب را نهادینه کنند.

امام جمعه سبزوار ادامه داد: از ضرورت های جامعه اسلامی این است که حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر و مکمل هم دیگر باشند.

حجت الاسلام مقیسه با اشاره به اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه ها سندی بسیار کامل و جامع است، افزود: توقع ما این است که این سند با همت و تلاش و دلسوزی بیشتری در دانشگاه ها اجرایی شود تا شاهد تربیت متخصصان متعهد در دانشگاه ها باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، از تلاش و خدمات حجت الاسلام دکتر خاتمی تقدیر و برای حجت الاسلام ایمانی خواه آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام خاتمی در سخنانی با تشکر از برگزاری مراسم، به تشریح فعالیت های خود در زمان تصدی مسولیت نهاد مقام معظم رهبری پرداخت، همچنین حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول جدید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم و تقدیر از فعالیت های دکتر خاتمی به تشریح اهمیت جایگاه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پرداخت و دکتر محمدیان نماینده اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه حکیم سبزواری نیز در سخنانی به ویژگی های دکتر خاتمی از جمله بینش مندی، بیان شیوا و بلیغ و ساده گویی، تواضع و فروتنی و صداقت و اخلاص در کار، سعه صدر،روحیه باز و چهره متبسم، نگاه نقادانه و منصفانه نسبت به مسائل مختلف،برقراری روابط عاطفی، و در خط و جناح نبودن و توجه و احترام به همه سلایق اشاره کرد و با تقدیر از ایشان برای حجت الاسلام ایمانی خواه آرزوی موفقیت نمود.