آیین رونمایی از سومین  مجموعه شعر دکتر حسن دلبری عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری “پنجره های آجری” در روز تولد این شاعر برجسته  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دوشنبه شب و طی مراسمی با حضور مدیر موسسه شهرستان ادب، مسئولان شهرستان علاقمندان و کارشناسان فرهنگ و ادب سبزوار  از سومین مجموعه شعر دکتر حسن دلبری عضو هیات علمی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری  در سالن همایش های شهرداری سبزوار رونمایی شد.

مدیر موسسه شهرستان ادب در این مراسم با اشاره به حسن دلبری نام و چهره ای شناخته شده در شعر و ادبیات امروز کشور است، گفت: ‌ادبیات همواره برای مردم کشورمان اهمیت داشته و جهانیان مردم ایران را با فرهنگ و هنرشان می شناسند و ادبیات سند جاودانه ایرانیان نزد مردم جهان است.
وی بابیان اینکه سبزوار جایگاه فاخری در اندیشه و ادب ایران دارد، گفت: ‌بزرگانی چون بیهقی، حکیم شرق حاج ملاهادی سبزواری و حمید سبزواری چون ستارگانی در آسمان علم و ادب ایران می درخشند.
مودب با بیان این که ‌ادبیات برای مردم یک ضرورت و نیاز است، گفت: امروزه مردم باید این احساس نیاز را با خرید محصولات فرهنگی پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ما در حوزه شعر و ادب، شعر انقلابی اسلامی است، افزود: موسسه شهرستان ادب از انتشار آثار با محوریت انقلاب اسلامی حمایت بیشتری می نماید.
مدیر موسسه شهرستان ادب با اشاره به اینکه ‌انجمن های ادبی باید با توجه به فضای فرهنگی و بهره از ظرفیت های منطقه خود فعالیت کنند، گفت: ایده اصلی این است که در انجمن ها شعر خوب تولید شود و بتوانیم شاعر توانمند پرورش دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز در این مراسم گفت:‌ امروز یکی از نیازهای جامعه توجه به حوزه فرهنگ است و کار و هزینه فرهنگی نتیجه ای ماندگار دارد.
مهدی مقصودی اظهار کرد: ‌شورای شهر سبزوار از کتابی هایی که با محوریت تاریخ، ادبیات ، هنر و معرفی بزرگان این شهرستان نوشته شود، حمایت مادی و معنوی می کند.
دکتر حسن دلبری  نیز در این مراسم با تشکر از حضار گفت: برای من بسیار لذت بخش است که امشب  و در این محفل رونمایی عصاره ی فرهنگ و ادب سبزوار  گرد هم آمده اند.

وی با اشاره به مصادف شدن این مراسم با روز تولدش گفت: در تمامی سنینی که شعر سرودم به تناسب همان سنین بوده است و افتخارم این است که در کل دوران شاعریم هیچگاه مدح و ثنای کسی را نگفتم.

وی لطافت و بلندنظری در شعر و شاعری  را از جمله ضرورت های شعر در تمامی دوران  برشمرد و   افزود: به این نتیجه رسیده ام که لطافت و مناعت طبع حافظ گونه شعر را  ماندگارتر خواهد کرد.

گفتنی است  این مراسم با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، نهاد کتابخانه های شهرستان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، انجمن ادبی مشکات، شورای اسلامی و کانون ادبی دانشگاه حکیم سبزواربرگزار می شد


Panjerehaye-Ajori-Ronamayi-10
Panjerehaye-Ajori-Ronamayi-04
Panjerehaye-Ajori-Ronamayi-03
????????????????????????????????????
Panjerehaye-Ajori-Ronamayi-24
Panjerehaye-Ajori-Ronamayi-35 عکس : سبزواریان