رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، تاثیر گذاری اجتماعی و افزایش تعاملات بین المللی اولویت اصلی خانواده ده هزار نفری دانشگاه حکیم سبزواری است.

 دکتر علی اصغر مولوی در آیین ورودی نودانشجویان ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید عنوان کرد: امروز فصل تازه ای از زندگی شما آغاز شده است و خود را برای انجام کارهای بزرگ آماده کنید تا بتوانید آینده درخشانی برای خود و کشور رقم بزنید.

 دکتر مولوی در ادامه به دستاوردهای دانشجویان دانشگاه در بخش های علمی، آموزشی و فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۲ رتبه ی تک رقمی و ده ها رتبه دو رقمی ارشد ۹۸ توسط دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری کسب شد.

وی ادامه داد: کسب عناوین برتر المپیادهای علمی و عناوین برتر جشنواره های ملی قرانی، حرکت و رویش و مدال آوری در عرصه های ورزش های ملی از جمله دستاوردهای دانشجویان دانشگاه در سال تحصیلی گذشته بوده است.

 رئیس دانشگاه علم آموزی در کنار توانمندسازی و مهارت آموزی به دانشجویان را از جمله سیاست های دانشگاه عنوان کرد، و ادامه داد: فعالیت های مرکز آموزش های آزاد دانشگاه در برگزاری کارگاه های کاربردی و مهارت آموزی و ارائه درس های کارآفرینی و حقوق شهروندی در راستای رسیدن به این اهداف است.

 دکتر مولوی با اشاره به اینکه درصدد ایجاد یک محیط بین المللی در دانشگاه هستیم، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته ۲۰۶ دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده‌اند که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: خوشحالیم که عنوان کنیم سطح همکاری های علمی بین المللی در دانشگاه حکیم سبزواری به دانشجویان مقطع کارشناسی رسیده است و در سال تحصیلی گذشته دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های فیزیک و نفت پژوهش های مشترک و با کیفیتی را با دانشگاه های کشورهای المان و نروژ انجام دادند.

 وی افزود: ۵۶ عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در راستای گسترش مبادلات علمی بین المللی با دانشگاه های معتبر جهان و همچنین تقویت ارتباطات پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاهی داخل کشور در سال ۹۷ در فرصت های مطالعاتی و ماموریت های پژوهشی حضور یافتند.

 رئیس دانشگاه در ادامه به موافقت ایجاد مرکز جذب نخبگان خارج از کشور در دانشگاه حکیم سبزواری از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان دومین مرکز از نوع خود در سطح دانشگاه های منطقه ۹ کشور( دانشگاه های استان های خراسان و سمنان) اشاره کرد.

 دکتر مولوی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۱ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه از موافقت راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری در دانشگاه خبر داد.