به گزارش روابط عمومی دانشگاه شرکت داروسازی مهر و ماه با تکیه بر تجربه علمی و تخصصی با هدایت دکتر غلامعلی فرزی استاد تمام دانشگاه حکیم سبزواری توسط مهندس سعید جلالی دانشجوی دکتری ایشان تاسیس و در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری مستقر است، موفق به دریافت مجوز دانش بنیان نوع ۱ ( بالاترین سطح فناوری در بین شرکت های دانش بنیان) شد و در زمزه ۸۰ شرکت دانش بنیان داوریی کشور با بالاترین سطح فناوری قرار گرفت.

این شرکت با هدف انکپسولاسیون انواع فراورده های دارویی تاسیس شده است و تولید و بهینه سازی دارو های خاص از جمله داروی ضد سرطان را در دستور کار خود دارد.

گفتنی است این شرکت با استفاده از تجربیات علمی و عملی اساتید خود توانسته است در مرحله اول، فراورده های طبیعی مبتنی بر فناوری نانو انکپسولاسیون را صنعتی کند و با گرفتن مجوز سازمان غذا و دارو به تولید انبوه برساند. این شرکت در مرحله بعد وارد حوزه انکپسولاسیون داروهای ضد سرطان به منظور افزایش راندمان و کاهش عوارض خواهد شد. انکپسولاسیون داروی ضد سرطان مغز موضوع تز دکترای اقای سعید جلالی دانشجوی دکترای داتشگاه حکیم سبزواری می باشد و یکی از محور های کاری شرکت مهر و ماه خواهد بود.

یاداور می شود که در تیر ماه سال ۹۹ طی مصاحبه ای دکتر فرزی استاد تمام دانشگاه حکیم سبزواری پایان مطالعات اولیه این طرح را اعلام کرده بود و هم اکنون اولین محصولات این شرکت به بازار عرضه شده است.
با عنایت خدای متعال جامعه فناوری کشور به زودی شاهد سایر محصولات این حوزه خواهند بود.

لینک مصاحبه سال ۹۹

https://www.irna.ir/news/83836423/