با حضور دکتر ایوب زاده رئیس انجمن دارت ایران، تفاهم نامه همکاری های مشترک در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه های آموزشی و پژوهشی و اشتراک گذاری منابع بین دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن دارت جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

 رییس انجمن دارت جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اشاره به ارتباطات علمی و پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن دارت ایران، گفت: دانشگاه حکیم سبزواری پشتیبان علمی، آموزشی و پژوهشی انجمن دارت در کشور است.

دکتر ایوب زاده ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان و دانشگاه حکیم سبزواری،افزود: سبزوار ظرفیت تبدیل به مهد دارت کشور را دارد.

وی افزود: در حوزه ورزش دارت پژوهش های کاربردی و خوبی در دانشگاه حکیم سبزواری انجام شده است و این دانشگاه در سال های گذشته نیازهای انجمن در مباحث علمی را برطرف کرده است.

دکتر ایوب زاده ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری در بحث آموزشی، پژوهشی امکانات ورزشی و منابع انسانی مجموعه ای کامل است.


معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در خصوص این تفاهم نامه به روابط عمومی دانشگاه  گفت: در راستای اهداف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم مبنی بر رفع نیازهای جامعه و صنعت و تبدیل علم و دانش به کار و عمل و با توجه به اهداف انجمن دارت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه علمی انجمن تفاهم نامه بین دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن دارت ایران امضا شد.

دکتر رسول شادنیا افزود: موضوع این تفاهم نامه بهره مندی از توانایی های علمی و اجرایی دانشگاه و انجمن، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه های آموزشی و پژوهشی و اشتراک گذاری منابع اعم از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و زیر ساخت‌های فناوری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: فراهم آوردن امکان تاسیس آکادمی دارت در دانشگاه حکیم سبزواری از جمله موارد اعلام شده در این تفاهم نامه است.

دکتر شادنیا ادامه داد: مشارکت در تامین فضای مناسب و برگزاری سمینارها، همایش ها وکارگاه ها، مشارکت در تهیه بخش‌های علمی آئین نامه ها مورد نیاز انجمن، انجام طرح های پژوهشی تقاضا محور بر اساس نیاز های انجمن، همکاری در خصوص تالیف و ترجمه متون علمی مورد نیاز انجمن ایجاد تمهیدات لازم جهت برگزاری اردوهای تیم ملی در سطوح مختلف از تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی ادامه داد: ارائه آموزش‌های تخصصی در رشته دارت در راستای نیاز های اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، حمایت معنوی و مادی از رساله‌ها، پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در مقاطع مختلف تحصیلی در ارتباط با رشته دارت، برگزاری دوره های مربیگری و داوری دارت برای دانشجویان و اساتید دانشگاه، در اختیار قرار دادن نیروهای متخصص در حوزه دارت برای حضور در دانشگاه در راستای برگزاری دوره‌های تخصصی و صدور مجوز آکادمی دارت دانشگاه حکیم سبزواری نیز برخی از تعهدات انجمن دارت در تفاهم نامه است.