سالن ورزشی شماره ۳ دانشگاه حکیم سبزواری با حضور دکتر مسیحا، معاون مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون عمرانی فرماندار، رئیس، جامعه دانشگاهیان حکیم سبزواری و خانواده مرحوم  پرفسور حامدی نیا افتتاح شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: این سالن ورزشی چندمنظوره، به عنوان سومین سالن ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری است و  به نام استاد فقید دانشکده تربیت بدنی دکتر محمدرضا حامدی نیا نامگذاری شده است.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: با افتتاح این سالن ورزشی سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده دانشگاه حکیم سبزواری ۲۵ درصد افزایش می یابد.

وی توسعه نشاط و تفریحات سالم در بین دانشجویان با ایجاد فضاهای ورزشی  را سیاست دانشگاه حکیم سبزواری برشمرد

معاون اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: طی ۲ سال گذشته ۷۰ مرکز مشاوره ورزشی و تندرستی در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شده که هم اکنون ۶۰ مرکز آن فعال است.

دکتر مجید مسیحای اکبر افزود: مراکز مشاوره تندرستی محل پایش وضعیت جسمانی دانشجویان است که از طریق آن وضعیت آمادگی جسمانی دانشجویان بررسی می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تجهیز و راه‌اندازی مراکز مشاوره تندرستی در دانشگاه‌هاست.

معاون اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: با توجه به محدویت منابع تمرکز این نهاد به طرح‌های ورزشی زودبازده همچون فضاهای ورزشی روباز و مراکز تندرستی است.

وی اظهار داشت: رویکرد اداره تربیت بدنی وزارت علوم در حوزه ورزش ایجاد فضاهای ورزشی برای دسترسی آسان دانشجویان و افزایش سطح فعالیت ورزشی آنها در فضای  دانشگاهها است.

مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه عمرانی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت:

وی اظهار داشت: زیربنای این پروژه عمرانی ۱۵۰۰ مترمربع است که جهت ورزش های والیبال، بسکتبال و هندبال تجهیز شده است و گنجایش ۴۰۰ تماشاگر را دارا می باشد.

مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: با توجه به اینکه عملیات عمرانی این سالن ورزشی در مقاطع زمانی مختلف صورت گرفته، بودجه  تخمینی جهت ساخت و تجهیز این پروژه با احتساب تاثیر تورم مبلغی معادل ۳۵میلیاردریال می باشد.

دکتر امیری راد افزود: با افتتاح این پروژه مساحت فضاهای ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری به ۱۴۱۵۰ متر مربع افزایش می یابد که ۶۱۰۰ مترمربع فضاهای ورزشی سرپوشیده و ۸۰۵۰ متر مربع فضاهای ورزشی روباز می باشد.