بازدید اعضای هیأت علمی دانشگاه از مجتمع پتروشیمی خراسان

به همت دفتر روابط بین الملل دانشگاه، طی یک بازدید علمی در روز چهارشنبه ۵ آذر ماه، تعداد ۲۵ نفر از اعضای هیأت علمی متشکل از گروه­های مختلف آموزشی، از بخش­های تولیدی مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد دیدن کردند.

رستمی، کارشناس روابط عمومی مجتمع پتروشیمی خراسان، در ابتدا حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری را در جهت تعامل بیشتر دانشگاه با حوزه صنعت به فال نیک گرفته و توضیحات مبسوطی در مورد فعالیت ها و تولیدات آن ارائه نمود.

 

مهندس افضلی، مدیر عامل مجتمع نیز، ضمن خوشامدگونی و ابراز خرسندی از حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت:

“در حال حاضر چرخ صنعت در همه جای کشور نیاز به پشتیبانی دانشگاه ها دارد که این مهم نیازمند تحقیق و پژوهش­های لازم است.”

وی ضمن تأکید بر اهمیت مباحث آموزشی و تبادل آراء در این زمینه، خواستار حضور بیشتر و فعال تر اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در بخش های پژوهشی و تحقیقاتی شد.

 

دکتر امیری راد، عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه نیز، ضمن بیان پاره ای نارسایی­ها در قسمت های تولیدی کارخانه بر لزوم گسترش زمینه های همکاری و تبادل نظر مابین حوزه علم و پژوهش با صنعت تأکید کرد و بر همین اساس مقرر شد یادداشت تفاهمی از سوی طرفین تنظیم و به امضاء برسد.

در این بازدید، اساتید دانشگاه از کارگاه ماشینری، کارگاه تولید قطعات، کارگاه ابزار دقیق، واحد آب و نیروگاه و انبار مرکزی مجتمع دیدن نمودند.

شایان ذکر است که مجتمع پتروشیمی خراسان در سال ۱۳۷۱ موافقت اصولی خود را در زمینۀ تولید کود شیمیایی، آمونیاک و کریستال ملامین دریافت و آغاز به کار نمود.