دکتر بهروز نعمتی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت به دعوت دکتر محبی و دکتر محسنی ثانی نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در دانشگاه حکیم سبزواری از پروژه تالار اجتماعات ۱۱۰۰ نفری شهید رئیسی، دانشکده نفت و پتروشیمی و پروژه عمرانی گسترش فاز ۲ این دانشکده بازدید و سپس در نشستی با رئیس و مسئولین دانشگاه و اساتید دانشکده نفت و پتروشیمی حضور پیدا کرد.

دکتر نعمتی در این نشست از دعوت نمایندگان مردم سبزوار جهت حضور در سبزوار و برگزای نشست تقدیر کرد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت در این جلسه پیشنهاداتی برای تبدیل علم به ثروت در دانشکده نفت و پتروشیمی ارائه داد و گفت: در وزارت نفت پروژه‌هایی داریم که می‌توانیم با دانشگاه جهت این موضوعات تفاهمنامه امضا کنیم تا بتونیم از محل درآمد آن به دانشگاه کمک کنیم.

وی افزود: در حوزه مدیریت منابع انسانی نیز دانشگاه می تواند همکاری های راهبردری با موسسه مطالعات بین المللی انرژی داشته باشد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به دکتر نعمتی با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری مولود انقلاب و از دستاوردهای انقلاب است، گفت: در دهه ۶۰ این دانشگاه در فضایی به مساحت ۲۰۰ هکتار در شمال شهر سبزوار تاسیس شد.

دکتر زنگنه اسدی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۹۰۰۰ دانشجو در ۱۵۰ رشته در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری دارای ۱۱ دانشکده است که از جمله این دانشکده ها دانشکده نفت و پتروشیمی است که در دهه ۸۰  با مساعدت وزارت نفت وقت بنا شده است و دانشجویان  این دانشکده همواره جز رتبه های برتر آزمون های ارشد هستند و پژوهشگران این دانشکده ارتباط تنگاتنگی با صنایع نفتی کشور جهت رفع نیازهای کشور در این حوزه دارند.

 دکتر زنگنه با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه حکیم سبزواری نقش آفرینی در توسعه منطقه و کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه در راستای توانمندسازی دانشجویان و رفع مشکلات و مسائل صنعت را مد نظر قرار داده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همچنین با کسب مجوز پردیس و علم و فناوری به عنوان دومین مجوز دومین پردیس علم و فناوری کشور در جذب شرکت های دانش بنیان و فناوران موفق عمل کرده است.

تا