نشست یک روزه شورای گزینش دانشگاه های منطقه ۹ کشور با حضور رئیس دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت علوم تحقیقات و فناوری چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

در این نشست که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه حکیم سبزواری برگزار گردید دکتر اسدی زنگنه رئیس این دانشگاه، روز عرفه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاوران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و پیشاپیش عید سعید قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت را تبریک گفت.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص اهمیت گزینش اظهار داشت: گزینش کارکنان در نظام جمهوری اسلامی از نقاط عطف و کلیدی مدیریتی است. وی افزود: چنین جایگاه با اهمیتی باید منشأ اثر برای تحقق دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و ایجاد آرمانشهر اسلامی باشد. دکتر اسدی با اشاره به اینکه نام حکیم سبزواری با سند دانشگاه اسلامی عجین است، گفت: نام حکیم سبزواری نشان دهنده یک دانشگاه حکمت بنیان است‌.

وی از استاد و کارمند به عنوان دو رکن اصلی دانشگاه یاد کرد که تلاش می‌کنند آینده خوبی را برای نسل جدید رقم بزنند و اهتمام گزینش در انتخاب کارمندانی است که تعامل اثربخش با جوانان و نسل جدید آرمان خواه داشته باشند.  

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی خواه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با گرامی‌داشت ایام و مناسبت‌ها به ویژه روز عرفه به بیان یکی از دلایل نامگذاری عرفه و عرفات با استناد به روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام پرداخت که به عرفه به عنوان روز اعتراف به گناهان نزد پروردگار و دعا و استغفار اشاره دارد. حجت الاسلام ایمانی خواه در توصیف و تعریف گزینش گفت: گزینش در حقیقت چشمه جاری و حیات بخش به سازمان‌هاست و حیات و پویایی مجموعه به وجود گزینش بستگی دارد 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با بیان خلاصه‌ای از شیوه‌ها و معیارهای گزینش در عهدنامه مالک اشتر، تجربه، شرم و حیا، نجابت و اصالت خانوادگی، پیشگامی در دیانت و اسلام، خوش خلقی، حسن شهرت و آبرومندی، دوراندیشی و آینده نگری را از ملاک‌های گزینش از دیدگاه حضرت امام علی علیه السلام بر شمرد. وی دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری را از دیگر شاخصه‌های کارگزاران نظام اسلامی بیان کرد و افزود: حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه جانشان را از سر دغدغه و مسئولیت پذیری برای اسلام فدا کردند.

حجت الاسلام ایمانی خواه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۷ تیر، مظلومیت شهید بهشتی را بارزترین مشخصه این شهید عزیز عنوان کرد.

در ادامه این نشست، سعید ظروفی، رئيس دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت علوم تحقیقات و فناوری با یادآوری مصادیقی از گزینش و انتخاب در قرآن کریم، شایسته گزینی و شایسته سالاری را لازمه حاکمیت برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی بیان کرد. رئیس دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت علوم فناوری با اشاره به گستردگی و عظمت زیر مجموعه آموزش عالی به عنوان سومین دستگاه کشور در حوزه گزینش درباره وضعیت هیئت مرکزی و ۵۳ هسته تابعه وزارت علوم در ابعاد کیفی و کمی به اختصار، توضیح داد. وی با ذکر این نکته که تقویت گزینش از سیاست‌های دولت مردمی‌ است؛ توانمندسازی و آموزش کارگزاران گزینش را از اولویت‌ها و رویکردهای هیئت عالی گزینش کشور برشمرد.

ظروفی در پایان تاکید کرد که گزینش به دنبال سالم‌سازی فضای زیست کارمندان است و این مسئله از طریق برگزاری دوره‌های ضمن خدمت کارمندان در زمینه آشنایی آنان با حوزه گزینش توسط هسته‌های گزینش، قابل تبیین است.

خیر مقدم به شرکت کنندگان، معرفی دانشگاه حکیم سبزواری، بیان تاریخچه، گزارش فعالیت‌ها و افتخارات هسته گزینش، توسط دکتر سید ابوالفضل موسوی فرد مدیر هسته گزینش دانشگاه حکیم سبزواری، گزارش دبیر منطقه ۹ و بیان مسائل هسته‌های گزینش دانشگاه‌های منطقه توسط مدیران این هسته‌ها از دیگر بخش‌های این نشست بود.

در نشست مذکور همچنین از خدمات صادقانه آقای علی توسلی راد کارشناس پیشکسوت هسته گزینش دانشگاه حکیم سبزواری تجلیل به عمل آمد. رئیس دبیرخانه هیئت مرکزی و مدیران گزینش منطقه ۹ بعد از شرکت در نماز جماعت دانشگاه حکیم و حضور بر مزار شهیدان گمنام این دانشگاه و قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان، ضمن بازدید از مجموعه هسته گزینش دانشگاه حکیم سبزواری، در نشستی تخصصی مسائل و موارد مربوط به هسته‌های گزینش منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. حوزه گزینش منطقه ۹ آموزش عالی کشور شامل: هسته‌های گزینش دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه سمنان، دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه حکیم سبزواری با بیش از ۲۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و پارک علم و فناوری در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سمنان است.

نشست گزینشگران هسته های گزینش کارکنان منطقه ۹ آموزش عالی کشور ( بازتاب خبر بر روی سایت دبیرخانه مرکزی گزینش کارکنان)