ا حضور مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ساختمان جدید مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.

دکتر نعیمی در حاشیه این افتتاح با اشاره به فعالیت های خوب صورت گرفته در مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری، گفت : دانشگاه حکیم سبزواری با قدمت بالا، مسئولان دغدغه مند و پای کار با این فضای مطلوب و استاندارد و خدمات خوب مشاوره ای در کنار ارتقای سلامت اجتماعی دانشجویان چندین بار مرکز مشاوره فعال و برتردانشگاهای کشور انتخاب شده است.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در راستای ارتقای سلامت اجتماعی دانشجویان در ابعاد مختلف، ۱۲۲ مرکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاههای کشور فعال است.

دکتر نعیمی اظهار داشت: در گذشته در این مراکز مشاوره تمرکز بر درمان بوده است اما هم اینک سلامت دانشجویان در ابعاد مختلف پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: با آیین نامه جدیدی که به داننشگاه ها ابلاغ شده است در پی آموزش و توانمندسازی دانشجویان و اصالت پیشگیری مقدم بر درمان هستیم.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، گفت: مراکز مشاوره فضاهایی مناسب در اختیار دانشجویان قرار داده که آنها قبل از آسیب های روانی و اجتماعی مهارت درست زیستن در ابعاد مختلف را آموزش ببیند.

دکتر نعیمی افزود: با ارتقای توانمندسازی دانشجویان تلاش شده کمتر شاهد آسیب‌دیدگی آنها در ابعاد مختلف باشیم.

دکتر نامنی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: برای این‌مرکز مشاوره ۴ میلیارد ریال هزینه شده و شامل سه بخش مشاوره،سبک زندگی و پیشگیری و درمان است.

برگزاری جلسه مدیر کل محترم دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم با مشاورین و روانشناسان مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری از جمله دیگر برنامه های سفر دکتر نعیمی بود در این جلسه گزارشی از طرح سیمای زندگی ارائه شد و به عنوان تجربه موفق مقرر شد در گردهمایی کارشناسان کشوری این تجربه ارائه شود. آسیب شناسی مشکلات دانشجویان، تقویت بنیه پژوهشی، امنیت شغلی و بیمه مسولیت مشاوران، تاکید بر فعالیت‌های پیشگیرانه از اعتیاد، طرح های پات، کات و… از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.
در ادامه برنامه های سفر مدیر کل  دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری مشاوره و سلامت در سال ۱۴۰۲ برگزار شد. در این جلسه آیین نامه جدید مرکز مشاوره و سبک زندگی اسلامی _ایرانی وارتقا مرکزمشاوره از گروه به مدیریت مورد بررسی قرار گرفت. تصویب درس مهارت‌های زندگی برای دانشجویان ورودی جدید، منوط شدن تکمیل فرایند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید به شرکت در پایش سلامت روان، افزایش ساعات مشاوره ای از ۱۱۰ ساعت به ۲۰۰ ساعت در هفته، افزایش هم افزایی مرکز مشاوره و امور فرهنگی در شورا های مرتبط ، افزایش توانمندی روانشناختی اساتید در قالب دوره های هم اندیشی،تجهیز مشاوره خوابگاه‌ها و دفتر ارتباط با خانواده و… از جمله مصوبات این شورا بود.

دکتر نعیمی در خاتمه سفر خود به سبزواربا همراهی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری و رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری و همکاران این مرکز با حضور در منزل شهید غیرت با خانواده شهید الداغی دیدار و گفتگو کرد و یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت.