به مناسبت گرامیداشت مقام فلسفی حکیم سبزواری و با هدف فراهمآوری زمینه برای ارتقای آموزش فلسفه اسلامی، دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری بر آن است در ۸ اسفند ۱۴۰۱، مصادف با روز ملی حکیم سبزواری، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری را با عنوان «هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی» برگزار کند.
به مناسبت گرامیداشت مقام فلسفی حکیم سبزواری و با هدف فراهمآوری زمینه برای ارتقای آموزش فلسفه اسلامی، دانشکده الهیات دانشگاه حکیم سبزواری، با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بر آن است در ۸ اسفند ۱۴۰۱، مصادف با روز ملی حکیم سبزواری، هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری را برگزار کند.
محورهای «هشتمین همایش ملی حکیم سبزواری، طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی و متون آموزشی فلسفه اسلامی» به قرار زیر خواهد بود:
بخش عمومی:
— الف. طراحی و آسیبشناسی برنامه درسی برای دروس و رشته فلسفه اسلامی
آسیبشناسی واحدهای درسی فلسفه اسلامی در دوره کارشناسی. (فایدهمندی، کارآیی و ضرورت )
آسیبشناسی واحدهای درسی فلسفه اسلامی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری. (فایدهمندی، کارایی، ضرورت)
طراحی سرفصل و واحدهای درسی جدید با نگاهی به کاربردیسازی دروس فلسفه اسلامی در دانشگاه.
آسیبشناسی شیوههای تدریس فلسفه اسلامی و معرفی شیوههای جدید تدریس.
بررسی نقس برنامه درسی رشته فلسفه اسلامی در بازارکار دانشآموختگان.
طراحی دروس بینرشتهای و تطبیقی در مقاطع مختلف رشته فلسفه اسلامی.
معرفی اولویتهای پژوهشی برای پایاننامههای ارشد و دکتری
— ب: آسیبشناسی و طراحی متون آموزشی برای فلسفه اسلامی
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره کارشناسی.
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره کارشناسی ارشد.
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در فلسه مشاء، اشراق و حکمت متعالیه در دوره دکتری.
معرفی و طراحی متون جدید آموزشی در مقاطع مختلف رشته فلسفه اسلامی.
آسیبشناسی متون آموزشی موجود در آموزش فلسفه به دانش آموزان.
بایستگیهای متون آموزشی فلسفه اسلامی.
طراحی و تألیف متون آموزشی فلسفه اسلامی برای عموم.
طراحی و تألیف متون آموزشی فلسفه اسلامی برای کودکان.
–بخش اختصاصی (شرح منظومه)
تاریخچه تدریس شرح منظومه در ایران و جهان.
برنامه درسی مبتنی بر شرح منظومه
طرح تدریس آموزش فلسفه اسلامی مبتنی بر شرح منظومه.
بررسی نقادانه شرح منظومه به عنوان متن آموزشی فلسفه اسلامی.
ویژگیهای تعلیمی و آموزشی شرح منظومه.
آثار مشابه شرح منظومه در رویکرد مقایسهای و تاریخچه منظومه نگاری
بررسی متون آموزشی مبتنی بر شرح منظومه.
نوآوریها و ابتکارات آموزشی حکیم سبزواری در شرح منظومه.
فلسفههای مضاف در شرح منظومه.
🔹مهلت ارسال اصل مقاله: ۳۰ بهمن
🔹آدرس وبگاه همایش: http://hakimsabzevari1401.hsu.ac.ir۱۴۰۱