کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین کلینیک حقوقی شرق کشور روز چهارشنبه در مراسمی با حضور آیت الله مقیسه عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان و مسئولین شهری، دانشگاهی و قضائی شهرستان افتتاح شد.

آیت الله مقیسه امام جمعه شهرستان سبزوار در این مراسم با تاکید بر اینکه مسئله حقوق انسان ها، بخش مهمی از فلسفه بعثت انبیاء بوده است، اظهار داشت: انبیا آمدند که مردم را به حقوقی که بین خود و حقوقی که آنها بر خالق و خالق آفرینش بر آنها دارد آشنا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هنگامی که آشنایی با رعایت حقوق در جامعه حاکم باشه مسلماً آرامش و سعادت مطلوب برای مردم آن جامعه حاکم خواهد شد.

امام جمعه شهرستان سبزوار تاسیس کلینیک حقوقی توسط دانشگاه حکیم سبزواری را کار بسیار ارزشمندی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: این کلینیک با ترکیب اساتید دانشگاه و وکلا و قضات مجرب سرمنشا ارائه خدمات شایسته‌ای به عموم مردم شهرستان سبزوار باشد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: دانشگاه ها در نسل نوین خود باید بر پایه مفهوم جامعه محوری با تاثیرگذاری اجتماعی ظاهر شوند.

دکتر زنگنه اسدی با اهمیت تاثیر گذاری و نقش آفرینی دانشگاه در جامعه، اظهار داشت: نقش آفرینی دانشگاه ها نباید محدود به حوزه‌هایی آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگی درون دانشگاهی باشد و دانشگاه ها باید از نظر علمی و دانشی در لایه‌های اجتماعی جامعه تاثیرگذار باشند.

وی افزود: در همین راستا راه اندازی مراکزی همچون کلینیک های حقوقی در دانشگاه ها یکی از نمادها و کارکردهای دانشگاه‌های نسل نوین محسوب می‌شود.

وی با تشکر از حمایت و همکاری مسئولین قضایی و اجرایی شهرستان در راه اندازی کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی که امروز جامعه با آن درگیر است، نیاز داریم از نظر علمی و دانشی ورود پیدا کرده و سطح دانش حقوقی عموم شهروندان را بالا ببریم.

دکتر زنگنه اسدی از گروه های فقه و مبانی حقوق و گروه حقوق دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دو گروه موفق نام برد و اظهار داشت: دانشجویان و اساتید این گروه های آموزشی در کنار فعالیت‌های دانشگاهی خود با حضور در این مرکز می توانند زمینه ارتقاء سطح دانش حقوقی عموم مردم را فراهم کنند، همچنین دانشجویان بر مهارت‌های تخصصی خود جهت ورود به بازار کار در آینده بیفزایند .

دکتر حکیمی صدر مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: راه اندازی کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری به همت، پیگیری و تلاش های دکتر آزیز مدیر حقوقی دانشگاه بعد از اخذ مجوز های لازم از هیأت امنای دانشگاه و وزارت علوم و تجهیز و آماده سازی کلینیک حقوقی توسط ایشان محقق شد.

دکتر حکیمی صدر هدف از راه اندازی کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری با هدف آموزش حقوق شهروندی و ارتقاء سواد حقوقی شهروندان است.

وی آگاهی بخشی حقوقی شهروندان را کاهش دهنده ورودی پرونده‌ها دادگستری عنوان کرد و افزود: خدمات کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری در چهار محور خدمات آموزشی، پژوهشی، وکالتی و مشاوره ای برای شهروندان ارئه خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: این خدمات توسط اساتید اعضای هیئت علمی دانشگاه، قضات و وکلا انجام خواهد شد.

همچنین در این نشست دکتر احسان جعفری عراقی رییس دادگستری خوشاب و عضو شورای مشورتی حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری به نمایندگی از قضات شرکت کننده در مراسم ضمن تشکر از راه اندازی این مجموعه ارزشمند، آمادگی همکاری خود و همکاران قضایی سبزوار و شهرهای اطراف را با این مجموعه در جهت کاهش حجم پرونده های قضایی و پیشگیری از جرم و آگاهی بخشی حقوقی به همشهریان اعلام کردند.

گفتنی است کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری در میدان صاحب الزمان، خیابان انقلاب، جنب انقلاب ۷، طبقه اول هر روزه از ساعت ۴ تا ۸ شب آماده ارائه خدمات به همشهریان گرامی است.