مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان های خراسان رضوی، شمالی و سمنان با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شد.

 دکتر رسول شادنیا در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور تحت عنوان «کمند» را برگزار می‌کند که برای اجرای این طرح، ۱۰ دانشگاه و از جمله دانشگاه حکیم سبزواری در سطح کشور انتخاب شده‌اند.

وی افزود: آشنایی دانشجویان با مفاهیم مهارت، نوآوری و کارآفرینی ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و صندوق حمایت از کارآفرینی، ارائه محصولات دانشجویان جهت بازدید صاحب صنایع، ایجاد فضای بانشاط و احساس کرامت دادن به دانشجویان و برگزاری کارگاه های تخصصی و کارگاه های مهارت آفرینی برای دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: محورهای این رویداد عبارت از هنرهای تجسمی، صنایع دستی، صنایع غذایی، پوشاک طراحی داخلی و محیط زیست تکنولوژی و مهندسی بود.

دکتر شادنیا با اشاره به اینکه ۶۰ اثر به دبیرخانه رویداد ارسال شده است، اظهار داشت: این آثار با توجه به شیوع ویروس کرونا در نمایشگاهی به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی برگزاری کارگاه آموزشی چگونه دخترانه کارآفرین شویم، کارگاه آموزشی کارآفرینی از ایده تا عمل و وبینار معرفی الگوهای موفق کارافرینی را از جمله برنامه های جنبی این رویداد نام برد.