نماینده مردم شریف شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی ،از تعامل نخبگان با مسئولان به عنوان یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت جامعه نام برد.

به گزارش روابط عمومی، حسین مقصودی در نشست با رئیس، مدیران و مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: بهره گیری از همه ظرفیت های علمی و دانشگاهی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه ی شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه، منابع داخلی و نیروی کار متخصص، سه ضلع یک مثلث برای تحقق کار آفرینی است، افزود: هر سه ضلع این مثلث در شهرستان سبزوار موجود است و باید با مدیریت صحیح در راستای رونق اقتصادی شهرستان از آنها بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه رابطه صنعت، کشاورزی  و دانشگاه  هم اکنون مطلوب نیست، تصریح کرد: باید کوشید تا این رابطه  عمیق و اثرگذار شود.

SONY DSC

حسین مقصودی با تاکید بر اینکه برای تعمیق این رابطه باید از سیاسی کاری فاصله گرفت، ادامه داد:  سیاسی کاری باید از علم و برنامه ریزی برای پیشرفت کشور جدا شود و هر کس در هر پست و مقامی بدون نگاه سیاسی  در فکر خدمت به مردم باشد.

ایشان  در ادامه ظرفیت های علمی و انسانی دانشگاه حکیم سبزورای را در منطقه بسیار خوب رعنوان کرد و اظهار داشت: وجود این پتانسیل غنی علمی و پژوهشی مایه خرسندی است و  این امر را می طلبد که از این ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن  در راستای رشد و توسعه شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه از نخبگان دانشگاهی می خواهیم برای حل مشکلات شهرستان راهکارها و پیشنهاد بدهند، تاکید کرد:  همه باید دست به دست هم بدهیم و با همدلی و هم افزایی و دور از تفرقه در جهت اعتلا، توسعه و آبادانی سبزوار بکوشیم.

در ابتدای این نشست دکتر جواد حدادنیا، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  ضمن ارائه گزارشی به تشریح آخرین فعالیت‌های دانشگاه در حوزه های علمی، فرهنگی، پژوهش، فناوری و عمرانی برای رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی  پرداخت.

گفتنی است این نشست با حضور مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و جمعی از معاونان، مدیران و  اعضای هیات علمی  دانشگاه برگزار شد.