تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه جی‌سی لاهور پاکستان با هدف گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، امضای این تفاهم نامه در سفر رئیس و مسئولان دانشگاه به پاکستان و در دانشگاه جی‌سی پاکستان برگزار شد و دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و پروفسور شازیا بشیر رئیس دانشگاه جی سی پاکستان این سند همکاری را امضا کردند.

دکتر زنگنه اسدی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اهمیت همکاری های علمی بین المللی امضای این تفاهم نامه را در راستای مشارکت فعال استادان و پژوهشگران دو دانشگاه در حوزه علم و فناوری و به منظور گسترش روابط دانشگاهی، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه جی سی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همکاری برای تبادل استادو دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، همکاری در برگزاری نمایشگاه های علمی، پژوهشی و فناوری مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی و حمایت از راه اندازی کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه های دو کشور را از مهمترین مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

دانشگاه جی سی پاکستان از قدیمی ترین و مهمترین دانشگاه های این کشور است، این دانشگاه محل تحصیل علامه اقبال لاهوری، دو برنده جایزه نوبل و نخست وزیران پاکستان بوده است.همچنین دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه، دکتر خوش سیما معاون پژوهشی و دکتر نصری مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه، روز گذشته با رئیس و مسئولین دانشگاه پنجاب پاکستان دیدار و در خصوص اجرایی سازی تفاهم نامه مشترکی که در دی ماه ۱۴۰۲ بین دو دانشگاه منعقد شده بود گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری عضو دبیرخانه همکاری های علمی_فرهنگی ایران و پاکستان است.