با هدف گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه محمدعلی جناح پاکستان به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این تفاهم نامه در سفر رئیس و مسئولان دانشگاه به پاکستان و در دانشگاه محمدعلی جناح پاکستان با حضور دکتر زنگنه اسدی و دکتر دکترزبیراحمد شیخ روسای دو دانشگاه به امضا رسید.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت: این سند همکاری در راستای گسترش دیپلماسی علمی در حوزه پژوهش و فناوری بین دو دانشگاه منعقد شد.
دکتر زنگنه اسدی ادامه داد: همکاری های دو جانبه برای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، همکاری در برگزاری نمایشگاه های علمی، پژوهشی و فناوری مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی و حمایت از راه اندازی کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه های دو کشور از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است.

گفتنی است دانشگاه محمدعلی جناح که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی خصوصی انتفاعی است که در محیط شهری کلان شهر بزرگ کراچی (محدوده جمعیت بیش از ۵،۰۰۰،۰۰۰ نفر)، سند واقع شده است. این موسسه دارای شعبه پردیس در اسلام آباد نیز می باشد. دانشگاه محمدعلی جناح (MAJU) که به طور رسمی توسط کمیسیون آموزش عالی پاکستان به رسمیت شناخته شده است، دکترزبیراحمد شیخ رئیس دانشگاه ست و در رشته های مهندسی برق و کامپیوتر، علوم کامپیوتر، علوم مدیریت، مرکز مدیریت بازرگانی، اقتصاد، روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم زیستی فعالیت برجسته ای دارد.

شبکه گروه کالج های پنجاب که مرکز آن شهر لاهور است؛ در طول ۳۸سال گذشته، به بزرگترین شبکه آموزشی درپاکستان تبدیل شده است. این گروه اکنون دارای۴۳۰(چهارصدوسی)پردیس کالج، ۳ دانشگاه معتبر در ۳ شهر پاکستان، ۱۵مرکز تحقیقی آکادمیک و نزدیک به ۹۰۰ مدرسه است.تین دانشگاه از زیر مجموعه های این شبکه است.