طی نشستی با حضور رئیس فدراسیون هندبال، تفاهم نامه همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و این فدراسیون به امضا رسید.

 دکتر علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: با امضای این تفاهم نامه از امروز دانشگاه حکیم سبزوار تبدیل به قطب آموزشی و پژوهشی در هندبال کشور می‌شود تا خوراک علمی را برای هندبال کشور تامین کند.

وی افزود: دانشگاه حکیم سبزورای یک پکیج کامل از امکانات ورزشی و زیرساختی است که شاید من فقط در کمیته ملی المپیک این پکیج کامل رو دیده ام.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: برگزاری با کیفیت اردوی تیم ملی هندبال نوجوان در دانشگاه حکیم سبزواری جای تقدیر دارد، با ظرفیت هایی که در بازدید از دانشگاه دیدم، این دانشگاه می تواند خوراک هندبال کشور در حوزه آموزشی و پژوهشی تهیه کند.

 دکتر رسول شادنیا معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: موضوع این تفاهم نامه بهره مندی از توانایی های علمی و اجرایی دانشگاه و فدراسیون، توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های آموزشی و پژوهشی و اشتراک گذاری منابع اعم از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و زیر ساخت های فناوری است.

 دکتر شادنیا ادامه داد: همکاری در تامین فضای مناسب و برگزاری سمینارها، همایش ها، کارگاه ها و دوره های آموزشی مشترک با فدراسیون هندبال، مشارکت در تهیه بخش های علمی آئین نامه‌ها و دستورالعمل های مورد نیاز فدراسیون، انجام طرح های پژوهشی تقاضا محور بر اساس نیاز ها و خواسته های فدراسیون ،مشارکت در تامین اساتید مجرب جهت دوره های مختلف آموزشی و پژوهشی و ایجاد تمهیدات لازم جهت برگزاری اردوهای تیم ملی برخی از تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: همچنین فراهم آوردن امکان ایجاد و تهیه فضای مناسب جهت تاسیس آکادمی هندبال در دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان  قطب هندبال دانشگاه های کشور از دیگر تعهدات دانشگاه است.

 دکتر شادنیا ااظهار داشت: همچنین از زمینه های همکاری و تعهدات فدراسیون در تفاهم نامه می توان به صدور مجوز و تجهیز آکادمی  و مدرسه هندبال دانشگاه حکیم سبزواری با  توجه به چهارچوب های قانونی، حمایت معنوی و مادی از رساله‌ها، پایان نامه مرتبط با هندبال، برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری برای دانشجویان و اساتید دانشگاه، فراهم نمودن امکانات خوابگاهی و تغذیه در محل فدراسیون، محل اردوهای تیم ملی و محل مسابقات در سطوح مختلف برای حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای رساله ها و پایان نامه ها با موضوع هندبال اشاره کرد.

وی یادآور شد : همچنین در این نشست دو قرارداد پژوهشی بین دانشگاه و فدراسیون هندبال به امضا رسید.