معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری از امضای  تفاهم نامه همکاری های مشترک فی مابین این دانشگاه و اداره آموزش و پرورش سبزوار خبر داد.
دکتر بهمن کروجی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: این تفاهم نامه در راستای توسعه همفکری های مشترک و به منظور استفاده بهینه از توانایی ها و ظرفیت های علمی، پژوهشی و آموزشی طرفین منعقد شد.
وی ادامه داد: هدف این تفاهم نامه ایجاد توسعه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه حکیم سبزواری و اداره آموزش و پرورش سبزوار در راستای افزایش توانمندی های علمی و عملی دانشجویان و دانش آموزان با استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و فضاهای آموزشی است.
دکتر کروجی اظهار داشت: همکاری های مشترک دانشگاه و اداره آموزش و پروهش در انجام طرح های کلان واگذار شده به طرفین، همکاری مشترک در برگزاری متقابل دوره های آموزشی، سخنرانی های تخصصی بین دانشگاه و اداره آموزش و پرورش و استفاده از امکانات و زیرساخت طرفین، تشکیل گروه های علمی – پژوهشی مشترک با اعضای هیات علمی و پرسنل واجد شرایط و تسهیل استفاده دانشجویان از فضاهای آموزشی اداره آموزش و پرورش از جمله محورهای موضوعی این تفاهم نامه است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این تفاهمنامه دو طرف  در برگزاری همایش های مشترک منطقه ای، استانی، کشوری و بین المللی، برگزاری دوره های مشترک تخصصی ضمن خدمت طبق مقررات، راه اندازی شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف به صورت مشترک، همکاری خواهند داشت.
دکتر کروجی افزود: تسهیل استفاده دانش آموزان از فضاهای تحقیقاتی دانشگاه، انجام طرح های تحقیقاتی مشترک، همکاری مشترک انجمن های دانشگاه با تیم های علمی دانش آموزش، برگزاری نمایشگاه توانمندی ها علمی و پژوهشی دانشجویان، معرفی جایگاه واقعی شهرستان به فرهنگیان جهت اولویت انتخاب رشته دانش آموزان از دیگر تعهدات دو طرف در این تفاهم نامه است.