آمار ۲۰۳ کتابخانه زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات،‌ و فناوری در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در سامانة آمار کتابخانه‌ها (آک) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بنابر گزارش اعلام شده از سوی سامانة آمار کتابخانه‌ها (آک)،  کتابخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری در بخش  زیرساخت های عمرانی، رتبه ۶ در مساحت مخزن و رتبه ۱۰ در مساحت تالار را در بین ۲۰۳ کتابخانه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور دارد.

همچنین این کتابخانه در بخش نیروی انسانی رتبه ۱۸ کارکنان با رشته کتابداری، در بخش کتابهای چاپی رتبه ۳۲ و همچنین رتبه ۳۷در بخش همه منابع را در بین ۲۰۳ کتابخانه وزارت عتف دارد.

بر طبق این گزارش، کتابخانه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری در جایگاه ۲۶ در بخش اعضای کتابخانه  و ۲۴ در بخش شمار امانت به مراجعان در این رتبه بندی قرار دارد.

گفتنی است پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) از سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ تاکنون، آمار کتابخانه‌ها را در پنج بخشِ مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات، و خدمات، بر پایه استاندارد NISO Z39.7 گردآوری می‌کند.

لازم به یادآوری است آمار ۲۰۳ کتابخانه زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات،‌ و فناوری (عتف)؛ برای سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در سامانه آمار کتابخانه‌ها (آک) به نشانی AK.IRANDOC.AC.IR منتشر شده است.