دانشگاه حکیم سبزواری در دهمین دوره جشنواره ملی حرکت با غرفه ای هوشمند و خلاقانه به ارائه دستاوردهای انجمن های علمی خود خواهد پرداخت.
مدیر فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با روابط عمومی، با اشاره به اینکه غرفه امسال انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه به صورت هوشمند و متفاوت و حرفه ای تر از سال گذشته طراحی شده است، گفت: در طراحی غرفه هوشمند دانشگاه حکیم سبزواری در دهمین جشنواره ملی حرکت، از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده ایم و این طراحی متفاوت غرفه در قالب یک اختراع به جشنواره ارائه شده است.
دکتر رسول شادنیا افزود: غرفه بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری در این دوره جشنواره قابلیت ارائه توضیحات دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه را به سه زبان فارسی، انگلیسی وفرانسه دارا می باشد، که تمامی این نوآوری ها توسط اعضای انجمن های علمی دانشگاه انجام گرفته است.
وی افزود: انجمن های علمی دانشگاه در این دوره با ۴ پروژه به صورت فیزیکی، ۵ پروژه به صورت اطلاعات، ۲پروژه در جهت هوشمندسازی که توسط تیم اجرایی جشنواره در جشنواره حضور دارند.
دکتر شادنیا ادامه داد: علاوه بر بر طراحی زیبا و مفهومی که غرفه دانشگاه در این دوره جشنواره دارد، امسال دو دستاورد E-vitrinو هولوگرام هوشمند نیز در این غرفه وجود دارد.
وی اظهار داشت: E-vitrin به گونه ای طراحی شده است که قابلیت ارائه دستاوردها و اطلاعات درمورد دانشگاه را بدون نیاز به حضور مسئول غرفه به مخاطبین دارا می باشد.
دکتر شادنیا افزود: همچنین هولوگرام هوشمند، هوش مصنوعی است که علاوه بر نمایش سه بعدی تصاویر قابلیت مکالمه با مخاطبین را دارد.
مدیر فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه در غرفه امسال بازیmaze runner توسط تیم اجرایی طراحی شده است، اظهار داشت: این بازی بر پایه سنجش مهارت دقت، تمرکز و سرعت طراحی شده است.
گفتنی است دهمین جشنواره ملی حرکت در حالی ۵ تا ۷ دی ماه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود که در مجموع ۱۰۴دانشگاه و موسسه آموزش عالی در این جشنواره مشارکت داشته اند که حضور این تعداد دانشگاه نسبت به دوره قبل ۱۰درصد افزایش یافته است.
لازم به یادآوری است دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته و در نهمین دوره برگزاری جشنواره ملی حرکت انجمن های علمی دانشجویی با دست پر حاضر شد و دو مقام برگزیده کشوری و دو مقام شایسته تقدیر را کسب کرد.