شرکت پتروشیمی خراسان از پایان نامه ایمان باری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه این پایان نامه به راهنمایی دکتر یدالله علی نیا، عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری انجام خواهد شد.

دکتر علی نیا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه در سال های اخیر، جهت دهی پایان نامه ­های تحصیلات تکمیلی به منظور رفع معضلات صنایع کشور مورد توجه آموزش عالی قرار گرفته است، گفت: در همین راستا، طی بازید انجام شده از شرکت پتروشیمی خراسان مشخص شد امکان همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و صنعت مذکور می تواند در قالب حمایت از پایان نامه های ارشد و دکتری مدنظر قرار گیرد.

عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری افزود: این همکاری در قالب قراداد ارتباط با صنعت با عنوان “بررسی علل شکستگی و افتادن پیلت های تیوپ های داخلی درایر واحد ملامین DR-3151 ” انجام می شود.

دکتر علی نیا افزود: وقوع خرابی مکانیکی در واحد خشک کن ملامین می تواند علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت محصول خروجی منجر به افزایش انرژی حرارتی مصرفی نیز بشود بنابراین با اجرای طرح کنونی می توان چالش موجود را رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: جهت شناسایی عوامل موثر بر خرابی و همچنین ارایه راهکارهای پیشگیری از وقوع خرابی، بخشی از سیستم مرتبط با مساله در نرم افزار اجزای محدود شبیه سازی می ­شود.