معاون اداری و مالی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه ها به عنوان مراجع علمی و نهادهای فرهنگ ساز جامعه باید پیشگام در مدیریت سبز باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر بهرام سیاوش پور  در حاشیه مراسم گرامی داشت روز درختکاری با اشاره به قرار گرفتن شهر سبزوار در منطقه اقلیمی خشک و کم آب و بحران کم آبی در کشور، افزود: امروزه  بر عهده اساتید و صاحب نظران حوزه علوم محیطی است که با توجه به احاطه بر شرایط زیست محیطی منطقه سبزوار، راهنمایی های لازم را در جهت کاشت نوع درختان سازگار با اقلیم شهرستان را داشته باشند.

مدیر گروه محیط زیست دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به مشکلاتی که کشور به علت کم آبی با آن دست به گریبان است، گفت: با توجه به مشکل کم آبی، در راستای پیاده سازی سیاست های مدیریت سبز در دانشگاه اولویت کشت گونه های جدید در محیط دانشگاه را به درختان با نیاز آبی کم و سازگار با شرایط آب و هوایی این اقلیم  و گونه های مقاوم با تنش های محیطی داده ایم.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: در همین راستا با همکاری معاونت اداری و مالی و مدیریت اداری و پشتیبانی درختان و گیاهان پوششی  شامل ۲۷۵ نهال باران طلایی، ۵۵ نهال توت نرک، ۵۵ نهال سنجد زینتی، ۱۵۰۰ نهال اسطوخودوس، ۲۶۰۰ نهال رزماری، ۲۱۰۰ گونه برف تابستانه و ۱۰۰۰ گونه پوششی از جمله فرانیکیا جهت استفاده در فضای سبز دانشگاه خریداری شده است.

دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه نیز در  گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته حوزه مدیریت سبز در دانشگاه حکیم سبزواری، عنوان داشت: با هدف کاهش مصرف آب در دانشگاه ده هزار متر مربع از فضای سبز دانشگاه تغییر کاربری داده ایم.

محمد همایی ادامه داد: در همین راستا پنج هزار مترمربع از فضای سبز دانشگاه را با نمای سنگ و ماسه های رنگی و مابقی را با چمن های کم آب و  گیاهانی با نیاز آبی کم پوشش داده ایم.

وی اظهار داشت: با این تغییرات توانسته ایم مصرف روزانه آب را از ۹۰ هزار لیتر به ۱۵ هزار لیتر در روز کاهش داشته باشیم.