دانشگاه حکیم سبزواری به شبکه سراسری خدمات رفاهی وزارت عتف (سرو) پیوست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، سامانه سرو با حمایت های ویژه معاونت اداری و مالی وزارت از دانشگاه های توسعه دهنده ی این زیست بوم فناورانه و با همراهی معاونت اداری، مالی و تلاش و پیگیری‌های همه جانبه ی حوزه مدیریت امور اداری و پشتیبانی، در دانشگاه حکیم سبزواری راه اندازی شد.

این سامانه به منظور ارتقا و اشتراک منابع رفاهی دانشگاه ها، تسریع و تسهیل در روند امور رفاهی و دسترسی عادلانه به منابع، ایجاد شده است.

در سامانۀ سرو دانشگاه حکیم سبزواری، در فاز نخست، کلیه امور رفاهی از جمله مکان های اقامتی، تسهیلات بانکی، بیمه تکمیلی، خانه های سازمانی و…تعریف می گردند که در نهایت مورد بهره برداری همکاران محترم قرار خواهد گرفت. و در مراحل بعدی، این سامانه در بحث منابع آزمایشگاهی، ورزشی، آموزشی و … مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه درخصوص عملکرد و رویکرد ایجاد این سامانه با ارائه توضیحاتی بیان داشت: این سامانه به منظور دسترسی آسان همکاران به منابع رفاهی و تسهیل فرآیند های مرتبط با امور رفاهی دانشگاه حکیم سبزواری و دیگر دانشگاهها، راه اندازی شده است که از دیگر کارکردهای این سامانه می توان به ایجاد بستری مجزا و مختص امور رفاهی از سایر سامانه های دانشگاه اشاره کرد که با توجه به قابلیت های بالای این سامانه و امکانات آن، بسیاری از فرآیندهای رفاهی دانشگاه که پیش از این با صرف وقت و هزینه زیاد و گاها بورت فیزیکی و حضوری انجام می گرفت، تسهیل گردیده که امید است موجب افزایش رضایتمندی همکاران محترم شود .

مدیر امور اداری و پشتیبانی در خصوص راه اندازی این سامانه بیان داشت: همانطور که عنوان شد سامانه سرو برای مدیریت و استفاده بهینه از منابع رفاهی دانشگاه ها راه اندازی شده است که با توجه به قابلیت تعریف دسترسی برنامه ریزی شده برای همگان به منابع دانشگاهی، در آینده، امکان استفاده حداکثری از ظرفیت ها، زیر ساخت ها و امکانات رفاهی دانشگاه فراهم می گردد. هم چنین با استقرار کامل این سامانه، بسیاری از فرآیندهای فیزیکی و اتوماسیونی همچون نامه نگاری ها، درخواست ها، ارجاعات، گزارش گیری ها و پرداخت ها در ارتباط با امور رفاهی کارکنان و دانشجویان حذف می گردد که سبک سازی فرآیندها، افزایش رضایتمندی، توزیع عادلانه منابع و امکانات و در نهایت شفافیت در عملکرد مجموعه را به همراه خواهد داشت .

لازم به ذکر است نشانی سامانه، نحوه ورود و چگونگی استفاده از امکانات سامانه سرو، از طریق اتوماسیون اداری به استحضار همکاران محترم خواهد رسید.