مدیر همکاری های بین المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه گفت: با پیگیری های انجام شده، نام دانشگاه حکیم سبزواری در بین دانشگاههای مورد تایید وزارت تعلیم عراق قرار گرفت و از این پس دانشجویان عراقی می توانند در دانشگاه حکیم سبزواری به تحصیل بپردازند.

دکتر علی خوش سیما افزود: در سالهای گذشته دانشجویان عراقی نمی توانستند در دانشگاه حکیم سبزواری تحصیل نمایند و امکان جذب دانشجو از کشور عراق علیرغم پتانسیل بالای این کشور و قرابت فرهنگی، مذهبی وجود نداشت؛ چون مدرک صادر شده از طرف دانشگاه در وزارت تعلیم عراق مورد تایید نبود. اما با توجه به رایزنی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته، نام دانشگاه در لیست دانشگاههای مورد وثوق وزارت تعلیم عراق قرار گرفت و جذب دانشجو از این کشور امکانپذیر شد. 

دکتر خوش سیما اظهار داشت: مزیت دیگر جذب دانشجو از کشور عراق، فعال شدن مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (مرکز آزفا) دانشگاه حکیم سبزواری است که با توجه به حضور دانشجوی غیرفارسی زبان، این مرکز فعالتر از گذشته به دانشجویان غیر فارسی زبان کمک می نماید تا بتوانند دوره آموزش زبان فارسی را طی نموده و آزمون بسندگی زبان فارسی را بگذرانند.

مدیر همکاری های بین المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه در ادامه با تشکر از مسئولین وزارت و دانشگاه افزود: برای ایجاد تحول و جذب بیشتر دانشجویان، نیازمند اقدامات تحولی در این زمینه هستیم که ارائه خدمات اقامت بهتر به دانشجویان بین الملل در طول تحصیل، انجام امور کنسولی در کوتاهترین زمان ممکن و تهیه زیرساخت های تبلیغاتی دانشگاه از جمله سایت چند زبانه از جمله این اقدامات است.