در جریان سفر رئیس و مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری به پاکستان۳ تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های « Sir seyed »، « دانشگاه اقتصاد خانگی لاهوری » و « دانشگاه زنان سردار بهادرخان » پاکستان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی، این سه تفاهم نامه با حضور دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری دکتر جاوید انور رئیس دانشگاه « Sir seyed»، و پرفسور ساجیدا نارویین رئیس دانشگاه زنان سردار بهادرخان بلوچستان و خانم‌ سیدا فلیحا رئیس دانشگاه اقتصاد خانگی لاهوری پاکستان به امضا رسید.

همکاری برای تبادل استادو دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، همکاری در برگزاری نمایشگاه های علمی، پژوهشی و فناوری مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی و حمایت از راه اندازی کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه های دو کشور از مهمترین مفاد این تفاهم نامه ها است.

دانشگاه اقتصاد خانگی لاهوری در سال ۱۹۹۵تاسیس و درزمینه مهارت آموزی دختران فعالیت دارد.این دانشگاه با دانشگاه اوکلاهاما آمریکا همکاری دارد و‌ توانسته است تا کنون برای توانمند سازی زنان اقدامات مهمی را بردارد

دانشگاه مهندسی و فناوری سرسیداین در رتبه بندی دانشگاه های  نوآور جهان که در سوییس  رتبه ۴۸را در میان ۱۰۷۲دانشگاه کسب کرده است .این دانشگاه چهار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر،محاسبات و‌علوم کاربردی،عمران و‌معماری،مدیریت بازرگانی و علوم اجتماعی.

دانشگاه زنان سردار بهادرخان بلوچستان.در کویته پاکستان و در سال ۲۰۰۴تاسیس شده و ۹۰۰۰دانشجو دارد.این دانشگاه پنج دانشکده هنر و علوم  انسانی،علوم‌پایه،علوم‌اجتماعی،علوم‌مدیریت و علوم زیست دارد.