ایران ایلب با آدرس اینترنتی www.Iranelab.irدر اختیار جامعه علمی کشور قرار گرفته است تا با ارائه یک بازار متمرکز علم و فناوری، مطمئن ترین، باصرفه ترین و سریعترین راه حل را برای دسترسی سریع به کالاها از قبیل مواد، تجهیزات و خدمات حوزه علم و فناوری فراهم سازد.

ایران ایلب با ایجاد بستر مناسب جهت درج و انتشار آگهی های فروش مواد و تجهیزات آزمایشگاهی، امکان جستجوی طیف وسیعی از نیازمندی های این حوزه را به صورت یک بازار متمرکز فراهم می سازد. نظر به تحریم های پیاپی کشورمان، عدم امکان خرید آنلاین کالاهای فناوری بصورت مستقیم از کشور تولید کننده، زمان زیاد تحویل چنین کالاهایی به پژوهشگران، و نبود دسترسی به برندهای مختلف و متنوع، از جمله مشکلات بارز در زمینه علم و فناوری بوده که حداقل پیامد آن کاهش معنی دار سرعت رشد پژوهش و علم در کشور و اتلاف بخش قابل توجهی از سرمایه مالی و معنوی پژوهشگران است.
در کنار موارد اشاره شده، عدم تمرکز بازار داخلی در ارائه محصولات، مشکل دیگریست که دسترسی پژوهشگران را محدودتر نموده است. ایران ایلب با حمایت معنوی و مالی شرکت فناوران دانش گستر حکیم و با تکیه بر نیروهای متخصص در زمینه انفورماتیک و اعضا هیات علمی دانشگاه تلاش می کند با رفع محدودیت های پژوهشگران و با ایجاد بازار معاملات علمی و فناوری کشور (ایران ایلب)، مسیر رشد و تعالی کشور را هموارتر نماید.
سالانه بخش قابل توجه مواد مصرفی و تجهیزات در آزمایشگاه های تحقیقاتی کشورمان به علت نبود ارتباطات علمی و بستر مناسب بلا استفاده میشوند. ایران ایلب بستر مناسبی جهت ارائه چنین کالاهایی می باشد و در کنار آن فرصت مناسبی را برای شرکت های تجاری مهیا می نماید تا در یک بازار مناسب محصولات خود را با قیمت های متنوع و منصفانه در اختیار طیف وسیع جامعه علمی کشور قرار دهند. ایران ایلب تلاش می نماید با استفاده از این ظرفیت های خفته، همگام و در راستای منویات مقام معظم رهبری گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی کلان ارزی بردارد. جامعه علمی کشور نیز با کمک این بازار علم و فناوری متمرکز، توان خرید بهتری خواهند داشت زیرا علاوه بر قیمت های تعدیل شده، امکان خرید تجهیزات دست دوم و مقدار دقیق مواد مورد نیاز امکان پذیر می گردد. از لحاظ زمانی، مشکل رایج در دریافت کالاها نیز برطرف خواهد شد و در سریعترین زمان کالای مورد نظر خود را دریافت خواهند کرد.

ایران ایلب چگونه عمل میکند

مبنا و هدف ایران ایلب، ایجاد بستر مناسب جهت معرفی اختصاصی کالای علم و فناوری توسط افراد حقیقی و حقوقی بوده و همچنین شامل هر نو کالایی (شامل کالای نو و یا مصرف شده و یا کارکرده) بوده است. بر همین اساس، سایت و اپلیکیشن ایران ایلب، دسته بندی ها، امکانات و روشهایی برای سهولت این روند در اختیار کاربران خود قرار می دهد. کاریران محترم پس از مطالعه قوانین حقوقی ایران ایلب و کسب اعتبار اولیه اقدام به درج آگهی خود نموده و سایت ایران ایلب در صورت عدم مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی، این آگهی را منتشر می نماید.
باید به این نکته اشاره گردد که ایران ایلب هیچ گونه دخالت مالی در معاملات بین فروشنده و خریدار ندارد و تنها از طریق ایجاد اعتبار جهت انتشار آگهی، به متقاضیان و جویندگان کالای علم و فناوری خدمات ارائه می نماید. جهت تسهیل فرآیند خرید و فروش کالا، آگهی دهندگان شماره تماس مستقیم را در آگهی خود قرار داده و مسئولیت هرگونه خرید و فروش کالا بر عهده کاربران بوده و متوجه ایران ایلب نخواهد بود.
در پایان لازم است به این نکته اشاره شود که ایران ایلب تنها از طریق سایت www.iranelab.ir یا اپلیکیشن “Iran E Lab” خدمات خود را ارائه کرده و هیچ گونه شعبه دیگری ندارد..