کارگاه مدیریت بحران در روابط عمومی دانشگاه ها با ارائه دکتر امین کوشکی دبیر منطقه ۹کشور و مدیر روابط عمومی و دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری،در این کارگاه که با هدف آماده سازی مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها برای مواجهه با بحران‌های احتمالی و مدیریت آن‌ها برگزار شد، دکتر کوشکی به شرح مراحل اصلی مدیریت بحران در روابط عمومی پرداخت و راهکارهایی جهت ارتباط موثر با رسانه‌ها و افکار عمومی و مخاطبین روابط عمومی دانشگاه ها در بحران را ارائه داد.

وی با اشاره انواع بحران های پیش روی روابط عمومی ها به بیان فعالیت روابط عمومی ها در سه برهه زمانی پیشا بحران، حین بحران و پسابحران پرداخت و نقش های روابط عمومی دانشگاه ها در کاهش اثرات منفی بحران‌ها و حفظ اعتماد عمومی را تشریح کرد.

دکتر کوشکی به اهمیت تجربه‌نگاری و مستندسازی فرایند مدیریت بحران اشاره کرد و با نام بردن چند تجربه نگاری خوب برخی دانشگاه ها در بحران، اظهار داشت که این امر می‌تواند به بهبود آمادگی و مدیریت بحران های پیش روی روابط عمومی ها کمک کند و فرصت تبادل تجربیات را برای دیگر دانشگاه ها فراهم نماید.۹

در بخش پایانی کارگاه مدیران روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور برخی تجربیات خود در مواجهه با بحران ها و چالش های گذشته را با حاضرین در کارگاه به اشتراک گذاشتند.

در این نشست در پی ترور و شهادت دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از نماد مقاومت رونمایی شد. این اثر توسط آقای علی وفایی هنرمند صنایع دستی سبزوار ساخته شده است.

گفتنی است، نشست دو روزه مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹ کشور طی ۱۰ و ۱۱ مردادماه به میزبانی مشترک دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه نیشابور برگزار می شود.

در روز نخست این نشست که با هدف تبادل تجربیات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات دانشگاهی برگزار شده است، کارگاه های ” هوش مصنوعی و ارتباطات”، ” مدیریت بحران در روابط عمومی دانشگاه” به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.