معاون پژوهش و فناوري وزير علوم گفت: گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی حاصل فعالیت ۱۷ ساله مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مسعود برومند ظهر سه شنبه در  نشست هم اندیشی با پژوهشگران دانشگاه حکيم سبزواري ، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور فعال است که ۴۲ هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر افزایش تعداد این مراکز علمی، اضافه کرد: شاغلان پارک هاي علم و فناوري و مراکز رشد از فارغ التحصيلان دانشگاه ها هستند که در حوزه هاي مختلف فعاليت هاي پژوهشي انجام می دهند.

دکتر برومند با تاکید بر اینکه حمایت بیشتر از پژوهشگران و فناوری‌ از سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی است، تصریح کرد: در همین راستا  طرح گرنت فناوری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در نظر گرفته شده تا دانشگاه‌ها بتوانند بهتر با پارک‌های علم و فناوری همکاری کنند.

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم ادامه داد: این طرح از خروجي هاي پژوهشي که مي توانند به فناوري تبديل شوند، حمايت و پشتيباني می کند.

وي با اشاره به تدوين آيين نامه هاي اجرايي اعتبار پژوهشي (ستاپ)، تصريح کرد: ستاپ در سال گذشته اجرايي نشد ولی مذاکراتي براي اخذ منابع مالي لازم انجام شده است.

دکتر برومند همچنین با اشاره به بازدید از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: اين دانشگاه، دانشگاهي توانمند با اعضای هیات علمی قوی و امکانات و تجهیزات بی نظیر است.

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم تولیدات شرکت های دانش بنیان و واحد هاي فناوري دانشگاه حکیم سبزواری را توليدات خوبي ارزیابی کرد و افزود: شرايطي که در اين دانشگاه وجود دارد، نشان مي دهد که با همه کاستي و نواقص، کارآفرينان و جوانان خلاق توانسته اند محصولات کارآمدي را به بازار عرضه کنند.