هفتمین جشنواره دانشجویی حرکت در میان استقبال پرشور مسئولین، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه  افتتاح شد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در آیین افتتاحیه هفتمین  جشنواره دانشجویی حرکت گفت: سیاست دانشگاه حمایت از انجمن‌های علمی و گسترش آن‌هاست.

دکتر جواد حدادنیا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه در این جشنواره تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های مختلف دانشجویی دستاوردهای یکساله خود را به نمایش می‌گذارند، عنوان کرد: خوشحالیم که شاهد برگزاری جشنواره ای می باشیم که صفر تا صد برگزاری آن بر عهده خود دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف بالفعل کردن استعداد و پتانسیل دانشجویان برپا شده است، افزود: جشنواره حرکت ترکیبی از توانمندی‌های فرهنگی و علمی دانشجویان را ارائه می‌دهد که علاوه بر نقش انگیزشی موجب جهش‌های علمی و فرهنگی و رقابت سالم میان دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه با  اشاره به برگزاری خوب این دوره از جشنواره تصریح کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که جشنواره دانشگاهی حرکت در مسیری رو به رشد قرار گرفته و هر دوره بهتر و متعالی تر برگزار می شود.

وی ادامه داد: با شنیدن اسم حرکت و جشنواره حرکت اولین چیزی که به ذهن هرکس خطور می کند خلاقیت و بروز استعدادهای ناب دانشجویی در این عرصه است.IMG_3293

دبیرهفتمین جشنواره دانشجویی حرکت در دانشگاه حکیم سبزواری نیز در حاشیه این مراسم گفت: شناسایی، معرفی و تقدیر از انجمن های علمی دانشجویی برگزیده در عرصه‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتکار و انتقال تجربیات موفق کارگروهی و ایجاد فضای شور و نشاط در دانشگاه ها  از جمله اهداف این جشنواره است.

علی خیابانی تصریح کرد: برآنیم در بستر این گردهمایی محصول فکر و خلاقیت و تفکر دانشجویان در معرض دید عموم قرار می گیرد و از این طریق سیاست مهم دانشگاه ها که تربیت نیروهای کارآمد و تربیت مدیران موفق برای آینده جامعه است تحقق یابد.

وی غرفه های پیش بینی شده در جشنواره امسال را ۲۵ غرفه اعلام کرد و افزود:  از این میان  ۲۰ غرفه اختصاص به انجمن های علمی دانشگاه دارد و ۱۵ غرفه به مراکز خارج از دانشگاه که شامل مرکز رشد دانشگاه، انجمن های علمی دانشگاه های شهرستان و مراکز صنعتی شهرستان اختصاص دارد.

وی  در خاتمه با تاکید بر این مهم که تجربه های دوره های گذشته نشان می دهد این جشنواره در دانشگاه حکیم در مسیری رو به رشد در حال حرکت است، عنوان داشت: حقیقت این است که توانمندی های بسیار خوبی در زمینه های علمی دانشگاه وجود دارد و امید داریم از تعاملات خوبی که در بستر برگزاری این جشنواره رخ می دهد بتوانیم در زمینه ایجاد ارتباط با صنعت در دانشگاه بهره ببریم و مراکز صنعتی را به سمت دانشجویان و انجمن های علمی دانشگاه سوق دهیم

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره دانشگاهی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تاکید بر ارتباط میان انجمن‌های علمی دانشجویی و جامعه و صنعت  از امروز به مدت یک هفته در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

شما گرامیان می توانید جهت مشاهده گزارش تصویری این خبر هم اکنون بر روی اینجا کلیک کنید.