رئیس دانشگاه در جشنواره ادبیات داستانی رضوی: هدف از برگزاری این جشنواره ها، اشاعه و ترویج سیره و زندگی انبیاست.

جشنواره ادبیات داستانی رضوی دانشگاهیان منطقه ۳ کشور، با اجرای برنامه های فاخر به انجام رسید.

آیین افتتاحیه جشنواره، با مراسم پرده خوانی نقال برجسته کشور، مجتبي حسن بيگي در حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و علاقه مندان اهل بیت (ع) برگزار شد.

.

دکتر سلمانی ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه طی سخنانی با تقدیر از عوامل اجرایی و هیأت داوران که در طول چندین ماه گذشته زحمات بسیاری را در این زمینه متقبل شده اند، پیام مدیر کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نیز قرائت کرد.

.

                                                                                                                  DSC_0524(FILEminimizer)

.

در متن پیام آقای دکتر حسین میرزائی، با اشاره به اثرگذاری و نقش برجسته هنر و خصوصا ادبیات در توسعه و ترویج زندگی ائمه اطهار، از برگزار کنندکان این جشنواره نیز تقدیر به عمل آمده است.

.

دکتر جواد حدادنیا، رئیس دانشگاه نیز ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان و شرکت کنندگان این جشنواره از دانشگاه های مختلف کشور، ادبیات داستانی و وجود مبارک حضرت ثامن الحجج (ع) و نقطه تلاقی آن را در این جشنواره در دانشگاه حکیم سبزواری، افتخاری برای یکایک دانشگاهیان و نیز آحاد مردم خراسان برشمرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع رؤسای دانشگاه ها در ابتدای سال جاری که: ” اگر می خواهید آینده یک کشور را ببینید، وضعیت حال حاضر دانشگاه های آن را بنگرید”، هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره هایی را توسعه و ترویج سیره نبوی و اخلاق، گفتار و کردار ائمه معصوم دانست و ابراز امیدواری کرد که با استقبال خوبی که از طرف دانشجویان از جشنواره امسال صورت گرفته، بتوان در سال های آتی در ابعادی گسترده تر و با کیفیتی بهتر آن را به سرانجام رساند.

.

                                                                                                                1(FILEminimizer)

.

رئيس دانشگاه حکيم، هنر را به عنوان ابزاری سودمند برای ترویج ارزش های دینی و فرهنگی عنوان و در این بین براي هنر ادبیات نقشي بسیار سازنده در ترویج این ارزش ها قائل شد.

دکتر حدادنيا ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری هر چه بیشتر از فرهنگ رضوی و برگزاری همایش ها و جشنواره هایی از این دست، علم و دانش در دانشگاه بر پایه گفت و گو ، خیرخواهی و آزاداندیشی بنا گرد تا دانشجویان ما دانشجویاني بیداردل و متکي بر سيره انبيا باشند.

.

                                                                                                             12(FILEminimizer)

.

سید نورا… رضوی، دبیر جشنواره ادبیات داستانی رضوی نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات تمامی اعضای کمیته های اجرایی و نیز هیأت داوران، با اشاره به آغاز به کار جشنواره از مهرماه سال گذشته و فراخوان آثار از بین تمامی دانشگاه های سراسر کشور و وصول بیش از ۲۰۰ اثر در بخش های رمان و داستان بلند، داستان کوتاه و مینی مال (داستان کوتاه کوتاه ) به دبیرخانه این جشنواره، از آقایان دکتر پاینده، دکتر جزینی، دکتر استاجی، دکتر کشاورز و دکتر دلبری به عنوان داوران جشنواره نیز تجلیل ویژه نمود و با اشاره به ارادت قلبی تمامی اعضا به حضرت ثامن الحجج (ع)، سختی های کار را در طول چند ماه گذشته بسیار شیرین و گوارا دانست و ابراز امیدواری کرد که عنایات آن حضرت شامل تمامی این عزیزان به عنوان پاداش معنوی انجام کار بشود.

.

                                                      DSC_0369(FILEminimizer)     DSC_0411(FILEminimizer)     DSC_0500(FILEminimizer)     DSC_0617(FILEminimizer)

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان و بین المللی کشور و شهر سبزوار، آقای ابوالفضل طبسی، مداحی حضرت امام رضا (ع) و چاووشي خواني توسط هنرمند نامي سبزوار آقاي قاسم سهيلي منش، اجرای نمایشنامه هنری، ارائه گزارشی از روند داوری ها توسط آقای دکتر استاجی یکی از داوران جشنواره و نهایتا اهدای تندیس و لوح تقدیر به برگزیدگان از دیگر مراسم این جشنواره معنوی بود.

.

اسامی نفرات برگزیده جشنواره در هر بخش به شرح ذیل می باشد:

.

بخش رمان

نفراول: محمد رودگر- نام اثر: دخیل هفتم  دانشگاه ادیان و مذاهب – رشته: تصوف و عرفان اسلامی از قم

نفردوم: مهرداد موسویان – نام اثر: غلام رضا    دانشگاه:علمی کاربردی همدان


بخش داستان بلند


نفراول: معصومه عیوضی- نام اثر: فرمانده قلبها    رشته: ادبیات فارسی دانشگاه گیلان

نفردوم:آرمان اعتمادی- نام اثر:چشمان آهو   رشته:روزنامه نگاری  دانشگاه صدا و سیمای تهران


بخش داستان کوتاه

نفراول: سیدمحمد ابراهیم سلطانی / نام اثر: سفارش   رشته:صنایع  دانشگاه پیام نور شیراز

نفردوم: مهرداد موسویان / نام اثر: بهتره که نپره    رشته:روانشناسی  دانشگاه علمی کاربردی همدان

نفرسوم: لیلا نوحی طهرانی / نام اثر: گریه های بی حساب    رشته: روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد قم

اثر قابل تقدیر: سید میثم رمضانی / نام اثر: و تو خود در ظلماتی     رشته:حقوق  دانشگاه تهران 


بخش داستان کوتاه کوتاه(مینی مال)


حسین شمشیری (قابل تقدیر) نام اثر/بهشت زمین  رشته ادبیات انگلیسی  دانشگاه گیلان 

.