رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  و رئیس بیست و پنجمین سمینار جبر ایران گفت: هیچ علمی امروز در جهان وجود ندارد که خودش را از ابزار ریاضی و جبر جدا بداند.

دکتر جواد حدادنیا صبح امروز در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین سمینار جبر ایران در این دانشگاه با اشاره به اینکه  امروز تمام علوم از جمله علوم پایه ،انسانی، مهندسی و غیره بر پایه ریاضیات استوار است،افزود: گزافه نیست این سخن که امروز ریاضیات مادر  تمامی علوم  است، علمی که قدمت آن  در جهان برابر با قدمت خلقت انسان است.

وی  ریاضیات را مبحثی آمیخته با  زندگی انسان ها برشمرد و یادآور شد: بی گمان ریاضیات یک نعمت الهی  است  که به صاحبان  فکر و اندیشه اعطا شده است.

رئیس بیست و پنجمین سمینار جبر ایران با اشاره به اینکه عامل نظم بخشیدن در جهان هستی چیزی جز علم ریاضی نیست، تصریح کرد: ریاضیات به ما آموخت که معانی بزرگ را در قالب الفاظ کوتاه و موجز بیان کنیم و جبر به ما آموخت که حرفهای زیادی را می توان در قالب عبارات ساده ریاضی بیان کرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد:خوشحالیم که امروز در سبزوار شهر علم و دانش شهر دانشوران بیدار و در یکی از بزرگترین و مهمترین سمینارهای علمی کشور میزبان دانشمندان، اساتید و پژوهشگرانی هستیم  و گرد هم آمده ایم  تا در خصوص علم ریاضی و جبر به بحث بنشینیم.

دکتر حدادنیا افزود:  امیدواریم با مساعدت و تلاش همه تلاشگران عرصه ریاضی این سمینار دستاوردهای ارزشمندی برای کشور داشته باشد

رئیس دانشگاه در خاتمه سخنانش یاد استاد فقید و رئیس پیشین دانشگاه حکیم سبزواری دکتر سیدابوالفضل علوی استاد گروه ریاضی دانشگاه حکیم را گرامی داشت و خاطرنشان کرد:  دکتر علوی  منشاء خدمات ارزشمندی برای خانواده علمی شهرستان بود و حق بزرگی  بر گردن دانشگاه حکیم دارد و بی شک یاد و نام نیک او همواره در اذهان جامعه علمی شهرستان خواهند ماند.