رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: دانشگاه حکیم سبزواری از نظر ظرفیت تحت پوشش خوابگاهی از متوسط کشوری بالاتر است.

دکتر مسعود گنجی در آیین افتتاح پروژه های خوابگاهی در دانشگاه حکیم سبزواری با اعلام این خبر افزود: میانگین کشوری پوشش خوابگاهی دانشجویان ۴۰ درصد است که این میزان در دانشگاه حکیم ۵۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است که از این حیث دانشگاه حکیم سبزواری پیشتاز است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه خوابگاه دخترانه لاله در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این واحد با مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۵۵ نفر به مجموعه خوابگاهی این دانشگاه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: بیش از این ظرفیت خوابگاهی دانشگاه حکیم ۲ هزار و ۸۴۸ نفر بود که با  بهره برداری از یک واحد خوابگاهی به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

دکتر گنجی افزود: همچنین به منظور تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متاهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ساخت این خوابگاه ها را بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته و وزارت علوم تنها کمک کننده و سیاستگذار در این مبحث است.

دکتر گنجی افزود: در قانون جوانی جمعیت دانشگاه ها موظف به تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل خود شده اند که منابع مالی گوناگونی دیده شده است و به محض تامین، این منابع مالی در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور  با تاکید بر اینکه صرف هزینه در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، افزود: سرامدی ایران اسلامی در عرصه های علمی دنیا به واسطه دانشگاه ها است

وی در ادامه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس افزود: بخش بزرگی از شهدای انقلاب از جامعه دانشگاهی و قشر آگاه فرهیخته بودند

دکتر گنجی با اشاره به دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه در تبیین و روشنگری دستاوردها و افتخارات برای جوانان کم گذاشتیم.

وی درباره حمایت های صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان گفت: این صندوق به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای حل مشکلات دانشجویان است بطوری که آنها بدون دغدغه معیشتی، با خیال راحت به امر آموزش و تحقیقات بپردازند.

 لازم به ذکر است پروژه خوابگاهی لاله در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ظرفیت ۲۵۵ دانشجو صبح امروز با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور افتتاح شد.