رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در آیین افتتاحیه مسابقات قهرمانی هندبال دختران کشور  گفت: طی دو سال گذشته سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه سه برابر شده است.

دکتر جواد حدادنیا، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بخش سرانه فیزیکی در آینده نزدیک یک سالن ورزشی دیگر به جمع سالن های ورزشی دانشگاه افزوده خواهد شد، افزود: در در بخش ورزش همگانی نیز مسیرهایی در دانشگاه در حال تکمیل و بهره برداری است.

وی تصریح کرد: دانشگاه حکیم سبزواری در دوره اخیر فعالیت های بسیار خوبی در بخش ورزش دانشجویان دختر به خصوص در ورزش های همگانی در دست برنامه دارد و امیدواریم با مساعدت وزارت علوم و اداره کل تربیت بدنی وزارت به زودی شاهد بهره برداری اولین پست دوچرخه سواری دانشجویان دختر باشیم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه به کسب افتخارات دانشجویان ورزشکار دانشگاه طی سال های اخیر در عرصه های ملی و جهانی اشاره و عنوان داشت: با نگاه ویژه ای که مسئولین دانشگاه به مقوله ورزش دانشجویی داشته اند خوشبختانه توانستیم  برای اولین بار در سال گذشته شاهد کسب مقام نخست مسابقات هندبال دانشجویان پسران دانشگاه های کشور و و مقام سوم مسابقات هندبال دختر دانشگاه های کشور توسط تیم های ورزشی دختران و پسران دانشگاه باشیم.

وی همچنین یادآور شد: در ورزش های انفرادی نیز دانشجویان دانشگاه  طی چند سال گذشته همواره حائز مقام های برتر جهانی و کشوری بوده اند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به میزبانی این دانشگاه در مسابقات هندبال دختران دانشجوی کشور،  ادامه داد: هدف اصلی این مسابقات افزایش سطح نشاط و شادابی به خصوص در دانشجویان دختر و افزایش سطح تکنیک ها و تاکتیک های ورزش هندبال در بین دانشجویان و بانوان به خصوص  هندبال بانوان شهرستان سبزوار است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تیم های هندبال دانشجویان دانشگاههای فردوسی، شیراز، شهید بهشتی، الزهرا، علامه طباطبایی، اراک، ملایر، اصفهان، بجنورد، کرمان، خوارزمی، حکیم سبزواری و پیام نور از تا ۱۶ بهمن ماه با یکدیگر رقابت می کنند.
دکتر جواد حدادنیا افزود: در این مسابقات تیم ها به چهار گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی تقسیم شدند و از هر گروه ۲ تیم به مرحله بعدی صعود می کنند.
وی گفت: در مرحله اول ۱۵ مسابقه و در مرحله دوم ۱۲ دیدار و در مجموع ۲۷ مسابقه بین تیم ها برگزار می شود.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: داورانی از انجمن هندبال کشور و مشهد کار قضاوت این مسابقات را به عهده دارند.