رییس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه حکیم سبزواری اولین دانشگاهی است که مجوز ایجاد آکادمی هندبال را دریافت کرد و امروز در این دانشگاه حضور داریم تا آغاز به کار این آکادمی را اعلام کنیم.

 دکتر علیرضا پاکدل در آیین امضای تفاهمنامه با دانشگاه حکیم سبزواری افزود: امید است که این آکادمی در عمل پویا باشد و بتواند به ارتقاء سطح هندبال در شهرستان سبزوار و کشور کمک کند.

 وی ادامه داد: همچنین از امروز دانشگاه حکیم سبزوار تبدیل به قطب آموزشی و پژوهشی در هندبال کشور می‌شود تا خوراک علمی را برای هندبال کشور تامین کند.

  رییس فدراسیون هندبال کشور تصریح کرد: اهداف مشخصی در برنامه پنج‌ساله این فدرسیون تعیین شده بود که با تلاش مضاعف، این اهداف در سال سوم به نتیجه رسید و هم اکنون ۸۰ پایگاه، مدرسه، آکادمی و مرکز علمی هندبال در کشور فعالیت می‌کنند.

 وی افزود: در حالی که هندبال کشور پیش از این و در ۴۶ سال فقط یک بار سهمیه جهانی کسب کرده بود، در یک سال اخیر ۶ سهمیه جهانی کسب شد و یک قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا نیز در حوزه هندبال زنان به دست آوردیم.

دکتر پاکدل ادامه داد: سبزوار مهد هندبال ایران است و امیدواریم برگزاری اردوی تیم ملی در این شهرستان روح هندبال را  در این منطقه احیا کرده باشد و با حمایت مسوولان بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد.

 وی اظهار کرد: جای هواداران پر شور سبزواری در ورزشگاه‌ها خالی است که بباید همه دست به دست یکدیگر بدهیم تا این خلا رفع شود.

 رییس فدراسیون هندبال کشور افزود: دانشگاه حکیم دارای امکانات و زیرساخت‌های کاملی است که با نگهداشت مناسب این زیرساخت‌ها هم اکنون ظرفیت مناسبی برای پرورش ورزش کشور و به ویژه هندبال محسوب می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست با تشریح پتانسل ها و ظرفیت های علمی، آموزشی و زیرساختی دانشگاه، گفت: فدراسیون هندبال ایران، دانشگاه حکیم سبزواری را معین علمی خود در نظر بگیرد.

دکتر حاجی آّبادی افزود: به پشتوانه پتانسیل های علمی و پژوهشی که در دانشگاه موجود است، برای معین بودن ساختار های لازم را دارا هستیم و می توانیم نیازهای آموزشی و پژوهشی فدراسیون هندبال را بر طرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی این را دارد که به عنوان معین فدراسیون هندبال در پیاده سازی ساختار پژوهشی فدراسیون، نیازسنجی های پژوهشی، نظارت بر فعالیت های پژوهشی و دیگر مباحث این حوزه با فدراسیون هندبال همکاری کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه و فدراسیون، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ارتباطات ساختارمند نقش خود را در تعالی ورزش کشور ایفا کنیم.