افتتاحیه سومین طرح مکتب حبیب ( ترویج کنندگان مکتب شهید سلیمانی)  با حضور امام جمعه سبزوار، رئیس دانشگاه، دبیر جبهه مقاومت دانشگاهیان و اساتید دانشگاهی در تالار همایش بین المللی بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

آیت اله مغیسه امام جمعه سبزوار در این مراسم گفت: خوشحالیم در محفلی هستیم که توسط جمعی از اساتید بسیجی در  راستای احیای ارزش های مکتب سردار عزیز شهید سلیمانی بزرگوار تشکیل شده است.

امام جمعه سبزوار ادامه داد: رمز موفقیت سردار عزیز شهید سلیمانی همان رمزی است که انبیا و اولیای الهی عملاً متصف به آن بودند و آن عبد بودن و بندگی خداوند تبارک و تعالی و این بندگی خداوند است که سبب محبوبیت، قدرت و شجاعت و عزت می‌شود.

آیت اله مغیسه در این مراسم از سبزوار به عنوان نخستین پایتخت حکومت شیعی در ایران یاد کرد و گفت: قیام شیعی سربدارن سبزوار که به تشکیل اولین حکومت شیعی ۱۲ امامی در ایران به مدت نیم قرن شد، حکومتی که سرآغاز نابودی قوم ظالم و ستمکار مغول بود .

امام جمعه سبزوار در خاتمه سخنان خود پیشنهاد برگزاری مناظرات و کرسی های آزاد اندیشی با هدف پاسخگویی به شبهات هجمه‌های عقیدتی و سیاسی نخبگان و دانشجویان و هماهنگی جهت اعزم کاروان دانشگاهیان در سالگرد شهادت شهید سلیمانی به کرمان برای زیارت مزار آن شهید والامقام را ارئه داد.  

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان  این طرح، گفت: عرض خیرمقدم داریم به استادان طرح مکتب حبیب ترویج کنندگان اندیشه ناب سردار شهید سلیمانی.

دکتر زنگنه اسدی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری مولود انقلاب اسلامی است و افتخار این را دارد که در دهه ۶۰ توسط خیل عظیم ایثارگران بنیانگذاری شده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در طی عمر خود همواره با طرح مکتب حبیب پیشرفته است و خواهد رفت.

دبیر جبهه مقاومت دانشگاهیان نیز در این مراسم با اشاره به تاریخ ولایی سبزوار گفت: خوشحالیم که در شهر نورانی  سبزوار حضور داریم، شهر دارالمومنین که اولین حکومت شیعی ایران و بزرگترین جنبش عدالتخواهی شیعه مذهب در آن تشکیل شده است.

دکتر سیدین ادامه توضیحاتی راجع به مکتب حبیب ارائه داد و اظهار داشت چشم انداز این طرح گفتمان سازی مکتب شهید سلیمانی با محوریت نخبگان است.

دبیر جبهه مقاومت دانشگاهیان ادامه داد: در واقع طرح حبیب طرح آموزش دادن مبلغ برای مکتب شهید سلیمانی است و هدف ما کاشت بذر ترویج گفتمان شهید سلیمانی در سطح دانشگاه‌ها است.