دبیر مجمع دبیران انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: علم افزایی، ایده پردازی و کارآفرینی به عنوان محور اصلی فعالیت های انجمن های علمی  این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، در دستور کار قرار گرفته است.

سبحان شعبانی  در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: در همین راستا گسترش فعالیت های مرتبط به ارتباط با صنعت، پژوهش و کار افرینی از مهم ترین اهداف مجمع دبیران انجمن های علمی دانشگاه است که امیدواریم با کمک مسئولین و همت همکاران بتوانیم به اهداف خودمان دست پیدا کنیم .

شعبانی با اشاره به اینکه هم اکنون از ۳۰  انجمن علمی در  دانشگاه در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: این انجمن ها همگی  دارای هسته مرکزی  هستند  و در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ انجمن ما به صورت جدی خود را جهت حضور در جشنواره ملی حرکت آماده می کنند.
 دبیر مجمع دبیران انجمن های علمی دانشگاه با اشاره به اینکه وجود انجمن های پویا در دانشگاه مساوی با دانشجویان پویا است و هر دانشگاهی که دانشجویان آن پویا باشند مطمئنا در سطوح بالاتری نسبت به دانشگاه های دیگر قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: برنامه ی مجمع دبیران در سال تحصیلی پیش رو بالا بردن سطح کیفی برنامه های علمی و رسیدن به سطح دانشگاه های طراز اول ایران از نظر پویایی انجمن ها هست.


شعبانی در ادامه افزود: گزارش فعالیت امور انجمن های علمی (از آبان تا اخر دی ماه ۱۳۹۶) که به صورت بند بند به آن اشاره می شود:

  1. برگزاری همایش بزرگداشت آیین کتابخوانی
  2. برگزاری اولین همایش دانشجویی دانشجویان دارای معلولیت منطقه سبزوار
  3. برگزاری اولین جشنواره ابداعات و اختراعات برای افراد دارای معلولیت “همت”
  4. برگزاری جشن میلاد رسول(ص) و بزرگداشت روز دانشجو
  5. برگزاری کارگاه آموزشی مستند سازی و گزارش نویسی
  6. برگزاری انتخابات برای تعیین دبیر برای هر دانشکده
  7. مشارکت جمعی برای همایش ها و سمینار هایی که از طرف دانشگاه برگزار می شد برای(مانند رویداد TEDxو چهارمین همایش دانشگاه، صنعت و توسعه و …) که برای اولین بار اتفاق افتاده .
  8. رشد کمی و کیفی فعالیت های انجمن ها در فالیت های اجرایی
  9. مستند سازی به موقع و منظم
  10. ثبت نشریه ای برای کل دانشگاه به کمک سردبیران نشریات دانشگاه