مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در نشست با اعضای شورای دانشگاه حکیم سبزواری گفت : دانشگاه حکیم سبزواری نمونه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پیشرفت های علمی، افزایش سرانه آموزشی، افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان، توزیع عدالت آموزشی، ارتقای سهم استان و کشور در تولید علم و توسعه زیرساختی و سخت افزاری در کنار جنبش نرم افزاری است.

آقای نصرپور در این نشست با تاکید بر اینکه رسانه و دانشگاه جز گروه های تاثیرگذار و مرجع در جامعه هستند، اظهار داشت: رسانه ملی و دانشگاه ماموریت و اهداف مشترکی دارند که مهمترین آنها انسان سازی و احیای فرهنگ اسلامی در جامعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا همکاری این دو نهاد فرهنگی و علمی در تولید پیام صحیح و دقیق می تواند موجبات اعتماد سازی را فراهم و افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب در حال پمپاژ ناامیدی را در سطح کشور هستند، گفت: بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب باید به دنبال بهانه باشیم، تا به بهانه های مختلف در کوره امید بدمیم و یکی از راه های امیدوار کردن مردم توجه به قشر نخبه و فرهنگی جامعه است.

آقای نصرپور افزود: تقویت دانشگاه یعنی ارج نهادن به جایگاه علم و تقویت توسعه و پیشرفت کشور و این یکی از سیاست های مهم برنامه سازی در صداوسیما است.

مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری های مشترک و درخواست های صداوسیما از دانشگاه، اظهار داشت: از جمله درخواست های ما همکاری و عضویت اساتید و دانشجویان نخبه به عنوان اعضای اتاق فکر و اتاق اندیشه ورزی سازمان صداوسیما است.

وی ادامه داد: همچنین حضور اساتید در برنامه های مختلف صداوسیما به عنوان کارشناس، در اختیار قراردادن نتایج پژوهش های اساتید و دانشجویان در دوره های ارشد و دکتری است جهت اطلاع رسانی به جامعه ، حضور یا معرفی دانشجویان، پژوهشگران و اساتید نمونه برجسته و مبتکر در برنامه های مختلف صداوسیما ناظر به اقدامات شاخص و نوآوری، ارائه محتوا در خصوص عملکرد دانشگاه حکیم سبزواری را در زمینه اقتصاد دانش بنیان در حوزه اقتصاد مقاومتی، اختصاص تعدادی از پروژه ها و رساله های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به بحث رسانه با مولفه های بومی و استانی در حوزه های هویت، سبک زندگی و گفتمان انقلاب اسلامی و در اختیار قراردادن منابع اطلاعاتی شامل منابع کتابخانه ای ،اسناد و مدارک جهت تولید برنامه های مرتبط است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از دانشجوان خارجی در این دانشگاه، دانشگاه حکیم سبزواری می تواند به صورت فعال در  صدور گفتمان انقلاب موثر باشد، ضمن اینکه حضور برخی از این دانشجویان خارجی سبب تقویت مشترکات فرهنگی و دینی می شود.

آقای نصرپور ادامه داد: یکی از بسترهای مناسب همکاری و همفکری صداوسیما و دانشگاه می تواند فضای مجازی باشد که هم در امر تولید و هم در توزیع محتوا دانشگاه می تواند همکاری برنامه ریزی شده با سازمان داشته باشد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اعتماد به رسانه های سنتی  به ویژه رسانه ملی و استانی بسیار بسیار بالاتر از رسانه های نوین و فضای مجازی است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک پژوهشی و رسانه ای بین دانشگاه و صداسیما به منظور پیگیری و حل مسایل استان و شهرستان از طریق رسانه ملی را مطرح کرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هم در این نشست گفت: خوشبختانه امروز تفاهم نامه همکاری های مشترک در مقوله های های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و فناوری به امضا رسید.

دکتر اسدی زنگنه ادامه داد: همچنین در نشست شورای دانشگاه، اعضای این شورای متعهد شدند که همکاری فی مابین دانشگاه و صداوسیمای خراسان رضوی را به جد در برنامه کاری خود قرار دهند و زمینه همکاری هر چه بیشتر استادان و دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه در زمینه های مختلف هویت سازی و فعالیت های کارشناسی اثرگذار در جامعه را برای رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه و نهاد صداوسیما در کشور به انجام برسانند.

گفتنی است در این نشست اعضای شورای دانشگاه در سخنانی با بیان دستاوردهای حوزه های مختلف دانشگاه، پیشنهادات خود در خصوص همکاری های متقابل و مشترک با صداوسیمای خراسان رضوی را مطرح کردند و در خاتمه از خبرنگاران دفتر خبرگزاری صداوسیمای سبزوار تقدیر شد.