مدیر همکاری های علمی بین المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری از افزایش تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با جذب ۴۲۶ دانشجوی خارجی در مهرماه ۱۴۰۰، تعداد دانشجویان بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری به ۷۲۰ دانشجو افزایش یافت.

دکتر غلامعلی فرزی در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه جذب دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری به ۲ طریق کنکور سراسری و شهریه پرداز است، اظهار داشت: از ۴۲۶ دانشجوی بین المللی جذب شده در سالجاری ۴۲۰ نفر دانشجوی شهریه پرداز و ۶ نفر از طریق کنکور سراسری جذب شده اند.

دکتر فرزی با اشاره به اینکه افزایش ارتباطات و همکاری های علمی بین المللی، به ویژه جذب دانشجویان خارجی، از سیاست های پژوهشی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری است، اظهار داشت: در همین راستا با نظر مساعد رئیس و مسئولان دانشگاه، بسته حمایتی برای این دانشجویان در نظر گرفته شد

مدیر همکاری های علمی بین المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این حمایت ها شامل بورسیه دانشجویان مستعد خارجی، ارائه تسهیلات آموزشی، اعمال تخفیف برای دانشجویان برتر و همچنین ثبت نام در رشته‌های خاص و تسهیلات رفاهی ویژه دانشجویان بین‌المللی است.

دکتر فرزی با تاکید بر اینکه در جهت تسهیل امور دانشجویان بین‌المللی دفتر امور کنسولی در چند سال اخیر در دانشگاه حکیم سبزواری افتتاح شده است، اظهار داشت: در حال حاضر آماده ارائه خدمات کنسولی با زیر ساخت سامانه های مورد نیاز هستیم.

این مقام مسئول یادآور شد: به زودی جلسه حضوری و مجازی معارفه دانشجویان بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری با حضور ریاست و مدیران دانشگاه برگزار خواهد شد.