مراسم اختتامیه رویداد “کمند”با حضور مهندس عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس و مسولان دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

در ادامه بازتاب برگزاری این همایش در خبرگزاری های مختلف را مشاهده خواهید کرد:

اختتامیه همایش کارآفرینی “کمند” در دانشگاه حکیم سبزواری

نخستین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگا‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان با عنوان “کمند” در دانشگاه حکیم سبزواری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم که در سالناختتامیه همایش کارآفرینی همایش های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد گفت: این وزارتخانه با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نخستین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های کشور تحت عنوان «کمند» را برگزار می‌کند که برای اجرای این طرح، ۱۰دانشگاه از جمله دانشگاه حکیم سبزواری در سطح کشور انتخاب شده‌اند.

دکتر عسکری افزود: آشنایی دانشجویان با مفاهیم کارآفرینی، ایجاد ارتباط بین دانشجویان با شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و صندوق حمایت از کارآفرینی، ارائه محصولات دانشجویان جهت بازدید صاحبان صنایع و ایجاد فضای بانشاط از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

وی با بیان اینکه قرار است صندوق نوآوری امید از ایده های برتر حمایت مالی و تسهیلاتی کند، گفت: امیدواریم بتوانیم با این طرح، مهارت‌های کارآفرینی را در بین دانشجویان دختر تقویت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: محورهای این رویداد عبارت از هنرهای تجسمی، صنایع دستی، صنایع غذایی، پوشاک، طراحی داخلی، محیط زیست، تکنولوژی و علوم مهندسی بود.

صادقی با اشاره به اینکه ۶۰ اثر به دبیرخانه رویداد ارسال شد، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا این آثار در نمایشگاهی به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی برگزاری کارگاه آموزشی “چگونه دخترانه کارآفرین شویم”، کارگاه آموزشی کارآفرینی “از ایده تا عمل” و وبینار “معرفی الگوهای موفق کارآفرینی” را از جمله برنامه های جنبی این رویداد نام برد.

برگزاری اولین رویداد مهارت و کارآفرینی دانشجویان دختر در دانشگاه حکیم سبزواری

برگزاری اولین رویداد مهارت و کارآفرینی دانشجویان دختر در دانشگاه حکیم سبزواری

ایسنا/خراسان رضوی اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی و سمنان با عنوان طرح کمند روز چهارشنبه با حضور مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر با عنوان “کمند” به وسیله معاونت فرهنگی این وزارت و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی دانشجویان اجرا می‌شود.

محمد هادی عسکری افزود: در طرح کمند ایده و خلاقیت دانشجویان دختر برای ورود به فضای کسب و کار شناسایی و پس از بررسی و داوری به فضای حرفه‌ای کسب و کارمعرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: با هدف مهارت و کارآفرینی دانشجویان دختر تفاهم نامه‌ای با صندوق نوآوری امید امضا شده که با پرداخت تسهیلات به تیم‌های منتخب رویداد مهارت و کارآفرینی دانشجویان اجرای طرح “کمند” ایده‌های دانشجویان دختر منجر به  کارآفرینی آن‌ها شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی و سمنان با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

دکتر رسول شادنیا در این مراسم گفت: آشنایی دانشجویان با مفاهیم مهارت، نوآوری و کارآفرینی ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و صندوق حمایت از کارآفرینی، ارائه محصولات دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: محورهای این رویداد عبارت از هنرهای تجسمی، صنایع دستی، صنایع غذایی، پوشاک طراحی داخلی و محیط زیست تکنولوژی و مهندسی بود.

شادنیا با اشاره به اینکه ۶۰ اثر به دبیرخانه رویداد ارسال شده است، عنوان کرد: این آثار با توجه به شیوع ویروس کرونا در نمایشگاهی به صورت مجازی در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی برگزاری کارگاه آموزشی «چگونه دخترانه کارآفرین شویم»، کارگاه آموزشی «کار آفرینی از ایده تا عمل» و وبینار «معرفی الگوهای موفق کار آفرینی» را از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد نام برد.

رویداد منطقه‌ای کار، مهارت و نوآوری دانشجویی در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- نخستین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاههای شمال شرق کشور با عنوان “کمند” روز چهارشنبه در دانشگاه حکیم سبزواری در شهر سبزوار برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجوبان دختر با عنوان “کمند” به همت معاونت فرهنگی این وزارتخانه و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دانشگاه‌های مختلف اجرا می شود.

محمدهادی عسکری افزود: با اجرای طرح کمند طرح‌های کارشناسی شده دانشجویان دختر که توانایی و ایده برای ورود به فضای کسب و کار دارند داوری و به فضای حرفه‌ای کسب و کار معرفی می شوند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از مهارت آموزی دانشجویان دختر تفاهم نامه‌ای با صندوق نوآوری امید امضا شده که با ارائه تسهیلات به تیم‌های برگزیده اجرای طرح “کمند”، ایده های دانشجویان به توانمندی و اشتغال آنها منجر شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: اولین رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان با عنوان طرح کمند با هدف ارتقای مهارت‌های کارآفرینی به مدت دو روز در این دانشگاه برگزار شد.

دکتر رسول شادنیا افزود: آشنایی دانشجویان با مفاهیم مهارت، نوآوری و کارآفرینی، ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و صندوق حمایت از کارآفرینی از اهداف مهم برگزاری این رویداد است.

وی ادامه داد: محورهای این رویداد شامل هنرهای تجسمی، صنایع دستی، صنایع غذایی، پوشاک، طراحی داخلی، محیط زیست، تکنولوژی و مهندسی بود که ۶۰ اثر به دبیرخانه رویداد در این دانشگاه ارسال شده بود.

دانشگاه حکیم سبزواری با ۹ هزار دانشجو، در فهرست ۲۲ “دانشگاه محور” ایران جای دارد.