مراسم بزرگداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه دانشگاه برگزار شد

به مناسبت روز جهانی کارگر مراسم بزرگداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه دانشگاه  حکیم سبزواری با حضور رئیس اداره تعاون، کار  و رفاه اجتماعی سبزوار، رئیس و مسئولین  و همکاران دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه در این مراسم در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز کارگر گفت:بسیار خوشحالیم که در جمع قشر شریف و زحمتکش دانشگاه حضور داریم و بسیاری از کارها به دست توانای شما کارگران عزیز انجام می شود.

دکتر علی اصغر مولوی در ادامه در خصوص مدیریت سبز، بهینه سازی مصرف انرژی و آب، بحث پاسداری از محیط زیست و مدیریت هزینه ها نکاتی را  یادآور شد و افزود: مدیریت سبز به معنای بهینه مصرف کردن است و دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهیخته در شهر و استان باید خود نمادی از پیاده سازی این  مدیریت در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه شرایط محیط زیست و آب و هوای کشور، شرایط بحرانی است، ادامه داد:امروز وظیفه ماست که  منایع انرژی را مدیریت کنیم.

 دکتر مولوی با تبیین ضرورت صرفه جویی در انرژی، اظهار داشت: مصرف انرژی مشخص است اگر بتوانیم این مصرف را کاهش دهیم و صرفه جویی کنیم بخش عمده ای از این صرفه جویی را صرف رفاه کارگران عزیز خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک هفته کار و کارگر در سخنانی به بیان مباحثی در حوزه کار و کارگری پرداخت.

مهندس عقیل مختاری با اشاره به اینکه  در بحث مربوط به وضعیت اشتغال متاسفانه همواره مواجه با یکسری از فضاسازی هایی هستیم که به سیاه نمایی در مورد وضعیت اشتغال می پردازد، گفت: فعالیت ها و توفیقات خوبی در طول این شش سال استقرار دولت تدبیر و امید در حوزه کار  و اشتغال صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۶ تقریبا بیش از شش هزار شغل در شهرستان سبزوار ایجاد شد .

مختاری با اشاره به اینکه بیمه بیکاری در سال گذشته ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته، اظهار داشت:  این کاهش نشان می دهد وضعیت اشتغال مناسبتر شده است و شرایط رو به بهبود است.

در پایان مراسم از کارگران نمونه دانشگاه با حضور رئیس اداره کار و مسئولان دانشگاه تقدیر شد.

[foogallery id=”3420978″]