مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسئولین شهرستان، اساتید،دانشجویان، همکاران و مسئولین دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سرپرست داشگاه حکیم سبزواری گفت: رویکرد جدید دانشگاه مدیریت مشارکتی و مبتنی بر استفاده از نظرات اساتید، کارمندان، دانشجویان و مسئولین بر پایه صداقت، شفافیت، قانون گرایی و تعامل مثبت خواهد بود.
دکتر علی اصغر مولوی با تاکید بر اینکه  تکریم خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری از طریق مشارکت بیشتر ضرورت دارد، افزود: افزایش سرمایه اجتماعی خانواده دانشگاه حکیم به ویژه مولفه اعتماد از طریق شفاف سازی  در پاسخ گویی و ارتباط مناسب با تشکل ها، ارگان و سازمان ضروری است.
وی با یادآوری اینکه  هدف اصلی دانشگاه ها ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی است، افزود:  این هدف با حفظ آرامش و امنیت فکری و تکریم و اعتماد به اعضای خانواده بزرگ دانشگاه محقق می شود.
سرپرست دانشگاه ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی و منیات مقام معظم رهبری با توجه به شرایط ، ضرورت  انضباط مالی، صرفه جویی پرهیز از اسراف تنوع بخشی به منابع دانشگاه ضروری است و برای این امر باید ارتباط موثر دانشگاه  با خارج از دانشگاه با صنعت با جامعه بین المللی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر مولوی عنوان داشت: همچنین  معتقدیم در فضای دانشجویی علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی توجه به نشاط و سلامت دانشجویان به عنوان پتانسیل های اصلی جامعه از نیازهای اصلی دانشجویان است.
وی توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی، تعامل مثبت و سازنده با تمام تشکل ها و سازمان های شهرستان را از دیگر رویکردهای مدیریت جدید دانشگاه برشمرد و ادامه داد: انتظار داریم دانشگاه حکیم سبزواری،  دانشگاهی پویا، علمی، خردمحور و تاثیرگذار باشد که برای رسیدن به این هدف دست همیاری و همکاری به سوی  همه دوستان دراز می کنیم.
سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با اشاره به گذشت سه دهه از تاسیس این دانشگاه، اظهار داشت: بذری که سی سال پیش با همت و تلاش عزیزان و دلسوزان این منطقه کاشته شد امروزتبدیل به درخت تنومندی شده است که آبروی شهرستان و منطقه است.
وی با تاکید بر اینکه اثرگذاری دانشگاه از سطح منطقه ای فراتر رفته و به اثرگذاری ملی و فراملی رسیده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش همکاران هیات علمی و دانشجویان این تاثیرگذاری بیش از پیش شکوفا شود.

دکتر حدادنیا: سامان بخشی و توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش در سطح منطقه ای و ملی از جمله سیاست های دانشگاه در چهارسال گذشته بود
دکتر جواد حدادنیا در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه حکیم سبزواری گفت: خداوند بزرگ را سپاس می گویم که در دولت تدبیر و امید  امکان خدمت به جامعه آموزش عالی ایران به من و همکارانم در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم کرد.
دکتر حدادنیا افزود: امروز باید بدانید دانشگاه حکیم سبزواری دارای اولین برنامه راهبردی ۵ ساله و چشم انداز ۱۰ ساله مدون که از ابتدای سال ۹۴ با تایید وزیر محترم اجرایی شده است  که گزارش عملکرد سالانه آن دو سال  بر اساس متدهای علمی منتشر می شود.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین عواملی که در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته عبارت است از افزایش تولید دانش، ارتباطات بین المللی، طرح های ارتباط با جامعه، پژوهش های راهبردی، کیفی سازی آموزش و سامان دهی آن، ایجاد آزمایشگاه مرکزی، توسعه تجهیزات آزمایشگاه ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش منابع مالی دانشگاه، بهینه سازی محیط دانشگاه، افزایش سطح رفاه کارکنان به طوری که در پایان این برنامه دانشگاه حکیم سبزواری باید به عنوان یکی از ۲۵ دانشگاه برتر کشور شناخته شود.
دکتر حدادنیا افزود: سازمان دهی امور آموزش، افزایش تعداد اعضای هیات علمی از ۱۹۲ به ۲۷۰ قرار گرفتن در بین دانشگاه های معین کشور، رشد سه برابری منابع مالی، ایجاد مراکز ۱۷ گانه و استقلال مالی مراکز در راستای حسابداری تعهدی، توسعه تجهیزات آزمایشگاه ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور، افزایش دو برابری  فضای سبز دانشگاه به حدود ۹۰ هزار متر مربع بدون  تغییر درمصرف آب، برگزاری همایش های ملی و بین المللی، افزایش سرانه تولید مقالات از ۶۷ صدم به حدود ۳۴/۲، تجهیز آزمایشگاه ها، افزایش سطح  قراردادهای ارتباط با صنعت از ۱۹۰ میلیون تومان به حدود ۲ میلیارد تومان، راه اندازی گرنت پژوهشی،  افزایش بی نظیر فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت و بلند مدت مطالعاتی  سامان دهی و بهینه سازی خوابگاه های دانشجویی، راه اندازی تالار همایش های بین المللی بیهقی و .. از جمله فعالیت های صورت گرفته در راستای محقق شدن برنامه راهبردی دانشگاه در طی چهارسال اخیر بوده است.
وی این دستاوردها را حاصل تلاش اعضای هیات علمی، کارکنان، مدیران و دانشجویان برشمرد و گفت: هدف ما خدمت به جامعه دانشگاهی است و تشکر ویژه از مسئولین شهرستان به خاطر حمایت و همراهی که با تیم مدیریتی دانشگاه در طی سال های گذشته داشته اند.