مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری راه اندازی شد.

در راستای توسعه فعالیت های فناورانه و حمایت از ایده های نوین که قابلیت تجاری سازی و عرضه به بازار دارند، مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری راه اندازی شد.

دکتر عیسی کهن (عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی) و مدیرگروه کارآفرینی و نوآوری دانشگاه طی گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه  به تشریح برنامه ها و اهداف این مرکز پرداخت و گفت: سیاست گذاری و تعیین اهداف، بسترسازی سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد شبکه همکاری-هم افزایی، فعالیت های ترویجی-آموزشی و مستندسازی و گزارش فعالیت به عنوان پنج محور مهم فعالیت ما در این مرکز خواهد بود.

دکتر کهن ادامه داد: سیاست گذاری و تعیین اهداف شامل تدوین  آیین نامه ها، شیوه نامه ها و فلوچارت های عملیاتی در حوزه کارآفرینی و نوآوری، تعریف زنجیره های کسب و کار، بررسی پلتفرم های اجرایی موفق، تعیین اهداف عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت در  مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری می شود.

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری همچنین بر بسترسازی سخت افزاری و نرم افزاری این مرکز تاکید کرد و افزود: در این راستا راه اندازی مراکز نوآوری برای صنایع بزرگ و سازمان ها، تشکیل هسته های فناور و کمک به رشد آنها برای ورود به مراکز رشد و پارک علم و فناوری، راه اندازی  سایت و ایمیل اختصاصی، راه اندازی مرکز مشاوره انلاین کسب و کار، تبیین طرح هر هیات علمی یک کارافرین با یک هسته فناور، راه اندازی بازارچه دائمی، شناسایی قابلیت های مهارتی دانشجویان، مد نظر ما می باشد.

دکتر کهن ادامه داد: همچنین با ایجاد شبکه همکاری-هم افزایی بر آنیم که سبب تسهیل پروسه کارآفرینی، عقد تفاهم نامه با مراکز فنی حرفه ای و مهارت آموزی، رصد فرصت های شغلی، رصد اشتغال فارغ التحصیلان، مشارکت در فعالیت های حوزه کارآفرینی در سطح وزارت خانه، بین دانشگاهی و شهرستان شویم.

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری  از فعالیت های ترویجی-آموزشی به عنوان دیگر برنامه های این مرکز نام برد و ادامه داد: برگزاری دوره های توجیهی-ترویجی کارآفرینی برای اعضا هیات علمی، دوره های مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان، تورهای مهارتی، وبینارهای آشنایی با فرصت های شغلی رشته-گرایش ها، مسابقات مهارت محور، برگزاری استارتاپ ها، بوتکمپ ها و ایده شوهای مرتبط با حوزه کارآفرینی و بوم های کسب و کار از برنامه های آموزشی و ترویجی ما در این مرکز خواهد بود.

مدیرگروه کارآفرینی و نوآوری همچنین بر مستندسازی و گزارش فعالیت در این مرکز تاکید کرد و اظهار داشت: در همین راستا برآنیم بانک فرصت های شغلی، بانک رزومه دانشجویان و کارجویان را ایجاد و، محتوی ترویجی و آموزشی از فعالیت های حوزه کارآفرینی و نوآوری را تهیه کنیم.

دکتر کهن در خاتمه خاطر نشان کردند که در اولین گام به منظور اطلاع رسانی فعالیت های مرکز کارآفرینی و نوآوری و تبادل نظر با همکاران محترم هیئت علمی، فارغ التحصیلان، دانشجویان، صاحبان ایده، صنایع و سازمان ها سایت و ایمیل اختصاصی این مرکز به آدرس زیر راه اندازی شده است و صمیمانه از تمامی این عزیزان جهت همفکری و همکاری دعوت به عمل می آوریم.

 

                                        اطلاعات تماس                                                   

مدیر مرکز آقای دکتر کهن:۴۴۰۱۲۹۶۴                    

کارشناس مرکز آقای مهندس کریمی: ۴۴۰۱۲۹۶۲

لینک سایت: https://www.hsu.ac.ir/ent-inn (درحال بارگزاری محتوا)

ایمیل: ent-inn@hsu.ac.ir