در مراسمی با حضور دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و ریاست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مهندس سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان تفاهم نامه همکاری های مشترک بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشکده علوم زمین به امضا رسید.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این مراسم به روابط عمومی دانشگاه  گفت: این تفاهم نامه به منظور گسترش و توسعه همکاری های چندجانبه آموزشی، پژوهشی و اجرایی در زمینه مرتبط با علوم زمین به امضا رسید.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: مشارکت در راه اندازی رشته ژئوتوریسم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه حکیم سبزواری و همکاری های علمی و اجرایی در ثبت و راه اندازی ژئوپارک سبزوار از تعهدات دو طرف در این تفاهم نامه است.

وی افزود: مشارکت در برگزاری همایش ها و نشست های علمی تخصصی، مشارکت در هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوع تفاهم نامه، کمک به شناساندن و معرفی توانمندی های ژئوتوریستی سبزوار از طریق وب سایت سازمان، مشارکت در اجرای طرحهای پژوهشی مرتبط با موضوع تفاهم نامه و برقراری امکان بهره گیری دانشگاه از شبکه همکاری ملی و بین المللی سازمان  از دیگر تعهدات دو طرف در این تفاهم نامه است.