معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه سیاست این دانشگاه در حوزه آموزش حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و  کارآفرین است، گفت: در راستای این اهداف در صدد ایجاد رشته ها و گرایش های هستیم که دارای بازار کار و پتانسیل اشتغال باشند.

دکتر محمد رضا معین فرد در مراسم تجلیل از اساتید، دانشجویان و کارکنان برتر حوزه آموزش دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های بالادستی نسل سوم دانشگاه ها ی کارآفرین و باید ماموریت گرا باشند، ادامه داد: نسل اول دانشگاه ها، آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم دانشگاه های کارآفرین و ماموریت گرا بوده و رسالت پرورش دانشجویان خلاق و نوآور که پتانسیل کار و اشتغال را داشته باشند را برعهده دارند.

وی توجه ویژه به کیفیت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، راه اندازی رشته های مدیریت اقتصاد و حسابداری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، راه اندازی دانشکده مدیریت و علوم اداری، راه اندازی رشته های کاربردی و بین رشته ای، نظارت بر حسن اجرای قوانین آموزشی، راه اندازی سامانه خدمات آموزشی و راه اندازی سامانه اسکن مدارک و بایگانی مدارک را از جمله اهداف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه آموزش برشمرد و تاکید کرد این اهداف با مشارکت و مساعدت دانشکده ها و گروه ها و اعضای هیات علمی تحقق پیدا خواهد کرد.

دکتر معین فرد  افزود: هم اکنون در دانشگاه حکیم سبزواری ۲۳۳ دانشجوی دکتری، ۱۴۲۴ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۴۸۷۸ دانشجوی مقطع کارشناسی در  ۳۸ رشته کارشناسی، ۶۴ رشته کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته و گرایش دکتری در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری هم اکنون ۲۶۰ و حق التدریس ۲۰۰ مدرس حق التدریس است.

گفتنی است در این مراسم از اساتید نمونه و دانشجویان ممتاز و کارکنان برتر حوزه آموزش دانشگاه حکیم سبزورای با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.