معاون عمراتی دانشگاه حکیم گفت: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در محوطه سازی و سازماندهی فضاهای باز دانشگاهی در منطقه مطرح است.
دکتر شهاب عباس زاده در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از اصول طراحی فضاهای دانشگاهی توجه به ایجاد حس نشاط و القای سرزندگی در مخاطبین این فضاهاست، عنوان کرد: فضاهای دانشگاهی بایستی فضاهایی نشاط بخش و بستر ساز محیطی سرزنده باشند و در این مهم نقش فضاهای باز در دانشگاه ها به عنوان فضاهای پشتیبان بسیار تعیین کننده است.
وی ادامه داد: این بدین مفهوم است که ایجاد فضاهای باکیفیت، نقش تاثیرگزاری در ایجاد سرزندگی و شور و نشاط و حضور موثر و مشارکت دانشجویان، اساتید و همکاران در بحث تولید علم و پیشبرد اهداف متعالی در دانشگاه ایفا می کند.
معاون عمرانی دانشگاه با تاکید بر این موضوع که دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از دانشگاه های دارای پتانسیل بالا در بحث محوطه سازی فضاهای دانشگاهی است افزود: باید گفت طرح های خوبی در زمینه محوطه سازی در این دانشگاه اجرا شده و در حال اجراست که از جمله این طرح ها می توان به محوطه سازی مجتمع رفاهی دانشگاه که در فضایی به مساحت تقریبی ۱۰ هزارمترمربع در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد اشاره کرد.

دکترعباس زاده با اشاره به آسفالت ریزی جدید مسیرهای دانشگاه تاکید کرد: کیفیت و وضع مسیرهای عبوری دانشگاه یکی از جدی ترین دغدغه های حوزه ی معاونت عمرانی دانشگاه است.
وی عنوان داشت: به واقع معاونت عمرانی در یک چشم انداز بلندمدت طرح های بسیاری برای سرو سامان بخشیدن به فضاهای سواره و پیاده دانشگاه دارد و برای رسیدن به این مهم برانیم تا با مطالعه فضاهای دانشگاهی داخلی و خارجی به این مطلوب دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مطالعات، مسیرهای دانشگاه به دو بخش خیابان های سواره و مسیرهای پیاده محور تقسیم خواهند شد که هم اکنون اقدامات عملیاتی اسفالت مسیرهای سواره دانشگاه در حال انجام است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در بخش پیاده محور طراحی های اولیه صورت گرفته و در مرحله انتخاب مصالح هستیم، عنوان داشت: هدف این است با انتخاب مصالح غیر آسفالتی و مبلمان فضاهای پیاده و با کیفیت، این مسیرها ساخته شوند تا هم دانشجویان عزیز در تردد در مسیرهای پیاده محور با کیفیت از خوابگاه ها به دانشکده ها مشکلی نداشته باشند و هم در صورت لزوم وسایل نقلیه بتوانند در این مسیرها رفت و آمد کنند.
دکترعباس زاده یادآورشد: این نوید را به همکاران و دانشجویان عزیز می دهیم که در صورت تامین اعتبار ان شا… در آینده نزدیک، شاهد ایجاد فضاهای با کیفیت پیاده محور در دانشگاه باشیم.
معاون عمرانی دانشگاه در خاتمه با اشاره به اینکه در بحث طرح های عمرانی در سالیان گذشته بنا به دلایل متعدد و متغیرهای زیادی عملیات طرح های عمرانی دانشگاه متوقف شده بود، گفت: خوشبختانه از اوایل سال ۹۳ با همت و نگاه ویژه مدیریت دانشگاه عملیات اجرایی طرح های عمرانی فعال شده و به زودی سالن همایش های ۱۰۰نفره و سالن ورزشی شماره ۳ دانشگاه افتتاح خواهد شد.