نشست برنامه ریزی ایجاد بازارچه دانشجویی با حضور معاون اجتماعی فرمانداری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و مدیران اجرایی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

طی این جلسه که به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی، آشنایی با فضای کسب و کار و ایجاد زمینه توسعه مهارت های کسب و کار  و آگاهی افزایی در زمینه فرصت های شغلی، خود اشتغالی و استفاده از فرصت­های کسب درآمد، تشکیل شد، عوامل اجرایی و اعضای این ستاد مشخص شد.

شایان ذکر است نمایشگاه و غرفه های بازارچه در در محل سالن مطالعه قدیم که به عنوان محل دائمی نمایشگاه های فرهنگی در نظر گرفته شده در هفته اول اسفند برگزار خواهد شد که شامل دو بخش اصلی و جنبی می باشد.

  1. بخش اصلی بازارچه شامل:

غرفه های کارآفرینان فرهنگی و هنری (که تولیدات دانشجویی عرضه و معرفی می شوند)

  • غرفه صنایع دستی: (کیف چرم و …)
  • غرفه هنرهای تجسمی: (تابلو نقاشی و …)
  • غرفه سوغات اقوام ایرانی (تولید و عرضه)
  • غرفه شیرینی خانگی خراسان
  • غرفه تولیدات اپلیکیشن و نرم افزار
  • غرفه تولیدات بازیافتی (همراه با آموزش های بهینه سازی و اصلاح مصرف)

غرفه های تولیدات برتر انجمن های علمی با قابلیت ایجاد شغل:

  • انجمن علمی شیمی: تولید رنگ عایق حرارت (رتبه برتر نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار)
  • انجمن علمی زیست شناسی: تولید بیوآرت (رتبه برتر جشنواره ملی حرکت)

 

  1. د- بخش جنبی بازارچه:
  • هم اندیشی و کارگاه های آموزشی:

شامل دو کارگاه آموزشی شامل کارگاه مهندسی کسب و کار  و آشنایی با فرآیند ایده پردازی،کارآفرینی و تجاری سازی و کارگاه مهارتهای اجتماعی با هدف استفاده بهینه از اوقات فراغت وکنترل آسیب های اجتماعی

و دو نشست هم اندیشی و تعامل دانشجویان کارآفرین و موفق  در خود اشتغالی با سایر دانشجویان، در ایام نمایشگاه

  • غرفه معرفی کالاها و برندهای ایرانی (در راستای حمایت از تولیدات ملی)
  • غرفه عکس با لباس محلی (با معرفی لباسهای اقوام ایرانی)
  • آیین اختتامیه و معرفی و تقدیر از کارآفرینان برتر دانشجو