نشست خبری دکتر زنگنه اسدی رئیس و هیات رئیسه با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار برگزار شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ابتدای این نشست ضمن خوش آمدگویی به اصحاب رسانه، به نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و ضمن حمایت از مردم مظلوم غزه این جنایات را محکوم کرد.

*مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم ۲ برابر بیشتر شد

رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست گفت: مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت  این دانشگاه  از ابتدای سال جاری تاکنون به ۸۰ میلیارد رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

دکتر زنگنه اسدی افزود: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه  حکیم به منظور  رفع نیازهای علمی و صنعتی مرتبط با حوزه های فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی بوده است.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه تصریح کرد: مبلغ قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ میلیارد ریال و در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه از رشد ۱۰۰ پله ای جایگاه این دانشگاه در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط موسسه بین المللی تایمز خبر داد و گفت: دانشگاه حکیم سبزواری در سومین سال متوالیِ حضور خود در رتبه بندی تایمز، با رشد ۱۰۰ پله ای در جمع (۱۲۰۰-۱۰۰۱) دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته است.

 وی هم چنین به قرارگرفتن نام دانشگاه در بین دانشگاه های جوان برتر جهان در رتبه بندی تایمز، حضور در جمع دانشگاه‌های برتر آسیا در این رتبه بندی و حضور دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی نیچر و گرین متریک اشاره کرد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۸ عضو هیات ‌علمی و یک پژوهشگر پسادکتری این دانشگاه در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

دکتر زنگنه اسدی در ادامه به افتتاح موزه نثر فارسی هم زمان با برگزاری همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی در دانشگاه اشاره کرد.

*ارتقای مرتبه علمی ۳۳ عضو هیات علمی دانشگاه

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: در دو سال گذشته ۲۸ عضو هیات علمی به دانشیاری و ۵ عضو هیات علمی به مرتبه استاد تمامی ارتقا یافتند.

وی افزود: همچنین در حوزه آموزشی مجوز راه اندازی ۹ رشته جدید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اخذ شد و ۷ رشته جدید نیز در آستانه تصویب در شورای گسترش آموزش عالی است.

دکتر زنگنه اسدی اظهار داشت: در راستای مهارت افزایی برای دانشجویان، مرکز مهارت آموزی و مشاور شغلی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز دانشجویان دکتری و پژوهشگران مجوز برگزاری آزمون های msrt  و tolimo در دانشگاه اخذ شد.

*ظرفیت خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری از متوسط کشوری بالاتر است

 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به  اسکان ۱۰۰ درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه، گفت: میانگین پوشش خوابگاهی دانشجویان در کشور۴۰ درصد است که این میزان در دانشگاه حکیم ۵۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است که از این حیث دانشگاه حکیم سبزواری پیشتاز است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه خوابگاه دخترانه لاله  همزمان با آغاز سال تحصیلی گفت: این واحد با مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۵۵ نفر به مجموعه خوابگاهی این دانشگاه اضافه شده است.

دکتر اسدی افزود: در حوزه رفاهی و فعالیت های ورزشی دو زمین تنیس خاکی در دانشگاه به بهره برداری رسید، همچنین مجوز راه اندازی آکادمی دارت و ورزش های زورخانه ای در دانشگاه اخذ شد.

دکتر زنگنه اسدی همچنین به انتخاب مرکز مشاوره دانشگاه به عنوان مرکز مشاوره برتر کشور برای چندین سال پیاپی اشاره کرد.

*کسب رتبه های برتر جشنواره های ملی در حوزه های فرهنگی

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری طرح ملی حامیم ویژه توانمندسازی دانشجویان و تقدیر وزارت علوم ازبرگزاری شایسته این طرح در دانشگاه خبر داد.

دکتر زنگنه اسدی در ادامه به دیگر دستاوردهای فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: کسب عناوین برتر جشنواره های ملی حرکت و رویش و کسب عناوین برتر جشنواره جادبرتر توسط تشکل جامعه اسلامی از جمله افتخارات حوزه فرهنگی در دو سال اخیر بود.

وی افزود: راه اندازی دفتر سایبان مهر طرح ویژه ازدواج دانشجویی و برگزاری یادواره شهدای دانشجوی سبزوار و آیین استقبال، وداع و تشییع پیکر شهید گمنام در دانشگاه از دیگر فعالیت های ارزشمندی بود که در دانشگاه صورت گرفت.

 

* ۳۰شرکت و واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت دارند

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۳۰ شرکت و واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که  برخی از این شرکت ها دانش بنیان هستند.

دکتر زنگنه اسدی افزود: شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری به طور میانگین طی سال های اخیر سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰  میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رساندند.

وی ادامه داد: زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر در این شرکت ها فراهم شده است.

* تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم فراهم شد

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت:  با قرار گرفتن نام دانشگاه حکیم سبزواری در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت تعلیم عراق، زمینه تحصیل دانشجویان آن کشور در این دانشگاه فراهم شده است.

دکتر زنگنه اسدی افزود: هم اینک ۱۵۲ دانشجوی جدید کشور عراق در دورهای کارشناسی ارشد و دکتری  در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر آن دانشجویانی از کشورهای افغانستان، لبنان و سوریه نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

  وی تصریح کرد: با توجه به حضور دانشجویان غیر فارسی‌زبان در دانشگاه حکیم سبزواری، در سالهای اخیر مرکز آموزش زبان فارسی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

*صدرو مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار

رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت:  امسال مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در این دانشگاه از سوی  شورای گسترش آموزش عالی  سبزواری در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی صادر شده است.

دکتر زنگنه اسدی افزود: همچنین مجوز اختصاص ۵۰ هکتار از زمین های دانشگاه حکیم برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه دریافت شده است که با استقرار پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکتهای فناور به نیروی انسانی توانمند دانشگاهی آسان تر می شود.

*انتخاب دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان مسئول هیات جذب استانی

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در بخش دیگری از این نشست به انتخاب دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان مسئول هیات جذب استانی اشاره کرد.

دکتر زنگنه اسدی در ادامه به انتخاب مدیر روابط عمومی دانشگاه به عنوان دبیر شورای دبیرخانه منطقه ۹ کشور و تمدید حکم دکتر شاد به عنوان دبیر عمرانی دانشگاه های منطقه ۹ کشور اشاره کرد.

وی از راه اندازی تور مجازی ۳ زبانه، راه اندازی خبرنامه تصویری، نصب تابلوی مشاهیر و نخبگان دانشگاه، چاپ بروشور به سه زبان بصورت جداگانه، چاپ کتابچه ۴ زبانه معرفی دانشگاه و تهیه و تولید کلیپ معرفی دانشگاه به سه زیان به عنوان فعالیت های شاخص مدیریت روابط عمومی دانشگاه در دوسال اخیر نام برد.