نشست دکتر محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با رییس، معاونین، مدیران، استادان و مسولان آموزش دانشگاه حکیم سبزواری صبح امروز برگزار شد.

دکتر آهنچیان در این نشست تخصصی که با هدف ارزیابی طرح سطح بندی دانشگاه ها برگزار شد با اشاره به اینکه سطح بندی دانشگاه ها از سال ۹۴ در وزارت علوم آغاز شد،گفت: هدف وزارت علوم از اجرای این طرح شناخت بیشتر دانشگاه ها نسبت به نقاط قوت و ضعف خود و حرکت در جهت تصحیح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بوده است.

 وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سطح بندی دانشگاه ها به بیان اهداف و شاخصه های مورد نظر وزارت در سطح بندی دانشگاه ها پرداخت و عنوان داشت: نتایج طرح سطح بندی دانشگاه ها تا به امروز دوبار اعلام شده است و این طرح در شرف بازنگری دوباره جهت اعلام دور سوم گزارش خود از سطح بندی دانشگاه ها است.

 دکتر آهنچیان در ادامه دانشگاه حکیم سبزواری را جز دانشگاه های خوب کشور از نظر کیفیت در بسیاری از شاخص های وزارت علوم برشمرد و افزود: دانشگاه حکیم سبزواری مخصوصا در حوزه ی آموزش عملکرد بسیار خوبی داشته است، همچنین نسبت اعضای هیات علمی با تعداد دانشجویان در این دانشگاه  در تراز ملی قرار دارد.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه، افزود: عملکرد دانشگاه در بحث جذب دانشجویان خارجی بسیار خوب بوده و این نشان از پتانسیل بالای دانشگاه حکیم سبزواری در این بخش دارد.

وی در ادامه به بیان شاخص هایی جهت بهبود و ارتقای جایگاه دانشگاه حکیم سبزواری در طرح سطح بندی های دانشگاه ها پرداخت و ادامه داد: افزایش تعداد مقالات پراستناد، بهبود فرایندهای منجر به خلق ثروت، افزایش تعداد قراردادهای بین المللی از جمله شاخص هایی است که موجب بهبود و ارتقای این جایگاه خواهد شد.

 در ادامه این نشست رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در سخنانی با تاکید بر اینکه  در حوزه آموزش وظیفه ذاتی مسئولان دانشگاه ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش است، گفت: توجه به سطح بندی ها و رتبه بندی ها مهم هستند اما معتقدیم باید در یک مسیر درست کیفیت آموزش و پژوهش را  در دانشگاه بالا ببریم.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: هم اکنون وضعیت آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری در تراز خوبی قرار دارد و کسب سه رتبه نخست کارشناسی ارشد در سال جاری و ۴ رتبه ی برتر المپیاد دانشجویی توسط دانشجویان دانشگاه نشان از کیفیت خوب آموزش در دانشگاه است.

وی با اشاره به راه اندازی بورس های خیرین ادامه داد: هدف از اعطای این بورس های تحصیلی تزریق انگیزه به دانشجویان و بالا بردن سطح کیفیت آموزش است.

دکتر مولوی افزود: باید بدانید در راستای ارتقای کیفیت پژوهش، سرمایه گذاری در این حوزه را از چندسال پیش آغاز و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز دریافت کرده ایم به طوری که در تابستان گذشته بیش از ۶۰ عضو هیات علمی دانشگاه فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی و ارتباط با صنعت و جامعه با دانشگاه های معتبر خارج و داخل کشور گذرانده اند.

وی بایادآوری اینکه وظیفه دانشگاه تاثیرگذاری در جامعه است، ادامه داد:تاکید داریم که نقش دانشگاه در حل مشکلات باید بسیار پررنگ باشد و دانشگاه ها باید در راستای حل مشکلات جامعه حرکت کنند.

گفتنی است در ادامه این نشست معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه پرداخت و در ادامه جلسه نیز هم اندیشی و بحث و تبادل نظر میان دکتر آهنچیان و مسئولین، استادان و همکاران بخش آموزش صورت گرفت.

[foogallery id=”4089893″]